<html><head><style type="text/css"><!-- DIV {margin:0px;} --></style></head><body><div style="font-family:times new roman,new york,times,serif;font-size:12pt"><div>elsore meglepo, de aztan belathato. <br><br>van is rola egy szamomra kerek es logikus dumam, csak nem szokott sikerulni kozerthetoen eloadnom.<br><br>azert megprobalom, mert Ti turelmesek vagytok, meg okosak is egyben.<br><br>a lenyeg, hogy a maximalis hatekonysaghoz az kell, hogy minden tuzeloanyag darab jol elegjen. ezt ugy egyszeru megvalositani, hogy nagy legfelesleggel taplaljuk az egest, a sok oxigenben nincs eselyuk az egheto cuccoknak elkerulniuk az oxidalodast. igy mukodik a gazego, normalis esetben a dizelmotor, meg egy csomo egyeb tuzeloberendezes is.<br><br>a vegyeskazan, meg a kalyha viszont alapvetoen kulonbozik. be van rakva az egesterbe par orara valo tuzeloanyag! igy oxigenfelesleget max folyekony oxigen befecskendezesevel tudnank elerni, de akkor felrobbanna az egesz. tehat
 nincs eselyunk a legfeleslegre. ha pedig nincs legfelesleg, akkor mindenkeppen lesz az egesternek reduktiv zonaja, es a kemenyhuzat mindenkeppen visz ki egheto cuccokat.<br><br>alap esetben a bevezetett levego raaramlik az izzo tuzeloanyagra. ahogy noveluk a mennyiseget, no az intenzitas, no a homerseklet, es meg tobb gaznemu egheto cucc szabadul fel. raadasul hiaba van sok szabad oxigen a kemenybe felszallo beszivott levegoben, a tuz felett mar kicsivel is tul alacsony a homerseklet, igy hiaba van a fustgazban oxigen is meg egheto anyag is (korom, meg gazok), megsem gyullad meg, megsem eg el..<br><br>a jobb kalyhakban, kazanokban megkulonboztetnek primer es szekunder levegoellatast. a primer az, ami altalaban alulrol tamad, tamadja a toltetet, biztositva annak kello homersekletet. a szekunder a toltet fole megy a megfelelo helyen, biztositva hogy az izzo tuzeloanyag felett, ahol meg kelloen magas a homerseklet es sok az elparolgott egheto anyag, jol el
 is egjen az.<br><br>a csucs a faelgazosito kazan, ahol alul van egy hoszigetelt egester, amiben van a fa, szabalyozott ventillator tol be annyi levegot, hogy a homerseklet jo magas legyen. innen a kiaramlo egestermek es fagazok egy orvenykamraba jutnak, ami szinten szigetelt, jo magas a homerseklet, es levego keveredik hozza. itt eg el igazan. innen megy a hocserelobe.<br><br>vajk<br></div><div style="font-family: times new roman,new york,times,serif; font-size: 12pt;"><br><div style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; font-size: 10pt;"><font size="2" face="Tahoma"><hr size="1"><b><span style="font-weight: bold;">From:</span></b> jhidvegi &lt;jhidvegi@gmail.com&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">To:</span></b> Amatőr építészek és barkácsolók klubja &lt;epitesz@lists.javaforum.hu&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">Sent:</span></b> Thursday, 25 June, 2009 21:50:25<br><b><span style="font-weight: bold;">Subject:</span></b> Re:
 [Epitesz-barkacs] pok a falon -akác<br></font><br>vajk fekete wrote:<br>&gt; a futoertek kulonbseg abbol is adodik, hogy a vizes fa alacsonyabb homersekleten eg, es<br>&gt; ugy egy csomo szerves anyag elparolog es kimegy a kemenyen ahelyett hogy elegne es<br>&gt; futene.<br><br>Nem mondom, hogy nem erőltetett a dolog, mert ha már egy kályhában ég a cucc, akkor ott el kéne égnie a légnemű éghető anyagoknak is, de egye fene.<br><br>Viszont a mérték azért nem semmi!<br><br>hjozsi <br>_______________________________________________<br>Epitesz mailing list<br><a ymailto="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br><a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br></div></div></div><br>



      </body></html>