<html><head><style type="text/css"><!-- DIV {margin:0px;} --></style></head><body><div style="font-family:times new roman,new york,times,serif;font-size:12pt"><div>vazze. most jovok ra: normalis esetben az ilyen uvegtoresteszteket ingaval csinaljak. <br><br>minden bazi egyszeruen szamithato.<br><br>vajk<br></div><div style="font-family: times new roman,new york,times,serif; font-size: 12pt;"><br><div style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; font-size: 10pt;"><font size="2" face="Tahoma"><hr size="1"><b><span style="font-weight: bold;">From:</span></b> jhidvegi &lt;jhidvegi@gmail.com&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">To:</span></b> Amatőr építészek és barkácsolók klubja &lt;epitesz@lists.javaforum.hu&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">Sent:</span></b> Tuesday, 30 June, 2009 17:39:02<br><b><span style="font-weight: bold;">Subject:</span></b> Re: [Epitesz-barkacs] jegeso<br></font><br>Mágus Bérprogram Demo&nbsp;
 wrote:<br><br>&gt; 180km/h -&gt; 3km/perc -&gt; 3000m/perc -&gt; 1500ford/perc (kb. 2m a kerülete)<br><br>Ez teljesen felesleges. Ilyesmi sebességgel sokkal nagyobb testek tudnak csak esni, pl egy ejtőernyős, amikor még nem nyitotta ki az ernyőt. Egy tyúktojásnyi jégdarabb biztos, hogy nem tud ilyen gyorsan zuhanni.<br><br>&gt; talán egy 2lovas villanymotor is elég lenne? legfeljebb egy<br>&gt; lendkerékkel kiegészítve?<br><br>Á, fenéket! Fúrógéppel is felpörgetheted. Leeresztett kerékkel lehetne nyomulni, amik épphogy összeérnek. Maguk a kerekek már lendkeréknek számítanak. A fagolyót valami eszközzel kell a két kerék közé ereszteni. Ha kézzel csinálod, bekaphatja a kezedet is, és úgy eltöri a karodat... talán még le is tépné. Nem veszélytelen móka!<br><br>Ha nekem lenne muszáj megcsinálnom, akkor csapágyaznék egy kereket (autó pótkereket), felemelném az autó elejét vagy oldalát olyan magasra, hogy
 kicsit aláférjen a kerék, elé-alá az egyik első, hajtott keréknek. A másik a földön maradjon. Beindítanám a gépet 5-ösben, felpörgetve a kereket úgy, hogy a sebességmérő 50-et mutasson, akkor a kerék kerületi sebessége 100.<br><br>Ha a kormányt is kicsit kifordítom, akkor nem a másik kerék irányába lő, hanem kifelé.<br><br>A csapágyazott kerék csak a felpörgésig nyomodjon inkább neki, a golyó behelyezés előtt el kéne emelni olyan 3 centire legalább.<br><br>Na de előbb inkább a fakalapács módival próbálkoznék. Vékony, hosszú nyél, a forgáspont környékén gumi... egérfogó system nagyban. Jól számolható, tán még valami egyszerű módon meg is lehet mérni a végsebességet.<br><br>Vagy ha fogok egy gumikötelet, aminek a közepére rögzítem a golyót, aztán két pont közé kifeszítem a kötelet, azzal egy lengő rendszer jön létre. Tehát, ha felhúzom, akkor egy mérhető lengéssel
 le-föl jár a golyó. A kitérésből és a frekiből, amit nem nehéz megmérni, kijön a max sebesség. Ha a kívánt érték előállt, akkor alárakom a tesztelendő anyagot, és go. Utána a szétment fagolyót kicserélem :-), és lehet folytatni.<br><br>hjozsi <br>_______________________________________________<br>Epitesz mailing list<br><a ymailto="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br><a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br></div></div></div><br>



      </body></html>