<html><head><style type="text/css"><!-- DIV {margin:0px;} --></style></head><body><div style="font-family:times new roman,new york,times,serif;font-size:12pt"><div>van benne gaznyomas szabalyozo, meg tan meg venti utan lengnyomas mero is. <br><br>a beuzemeles resze, hogy a vegleges kemeny mellett muszerrel (kb lambdaszonda) merik az egestermek co2 es o2 tartalmat, es bealitjak a gaznyomasszabalyzot, hogy megfelelo mertekben adagolja a gazt. meg meresi jegyzokonyvet is adtak rola.<br><br>vajk<br></div><div style="font-family: times new roman,new york,times,serif; font-size: 12pt;"><br><div style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; font-size: 10pt;"><font size="2" face="Tahoma"><hr size="1"><b><span style="font-weight: bold;">From:</span></b> jhidvegi &lt;jhidvegi@gmail.com&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">To:</span></b> Amatőr építészek és barkácsolók klubja &lt;epitesz@lists.javaforum.hu&gt;<br><b><span style="font-weight:
 bold;">Sent:</span></b> Thursday, 22 October, 2009 11:48:32<br><b><span style="font-weight: bold;">Subject:</span></b> Re: [Epitesz-barkacs] gazrozsa vagy siesta?<br></font><br>vajk fekete wrote:<br>&gt; hmm. az biztos, hogy a teteje az ontottvas, nem alu. en azt hittem,<br>&gt; abban csak az ego<br>&gt; van, nem emlekszem abban is van-e viz. lehet hogy van.<br><br>Ha onnan jön a hideg levegő, akkor talán felesleges.<br><br>&gt; mindig azon rohogtem, amikor meg nem volt a doboz rajta, hogy olyan mint<br>&gt; egy auto. alu<br>&gt; blokk, ontottvas hengerfej, nagy csigas turbofeltolto, gyujtogyertya<br>&gt; porcelan testtel,<br>&gt; pipaval, piros nagyfeszkabellel. vezeloelektronika nagy dobozban sok<br>&gt; kabellel, stb.<br>&gt; allitolag a nagy ipari kazanokon mar lambdaszonda is van.<br><br>Nahát, ezt nem gondoltam volna. Szóval nem valami lemezszerkezetről van<br>szó!<br>Lehet, hogy autóalkatrészt gyártó üzemekben készül ez is, az ott
 lévő<br>kapacitások, és az autóiparban felhalmozott tudás kihasználásával? :-)<br><br>Ez a lambda szonda nem is hülyeség. Talán annyira nem drága, és így el<br>lehet érni, hogy az égéstermék hőfoka a lehető legmagasabb legyen. Hiszen<br>nincs számottevő légfelesleg, a lánghoz tudja állítani a ventillátort, így<br>maximalizálható a hatásfok.<br><br>Persze lambda szonda nélkül is lehet valamit kavarni: előre lemérik, hogy<br>milyen gázálláshoz milyen légáram kell... persze ekkor meg légáramot kell<br>mérni. Ha semmi ilyesmit nem mérnek, akkor csak vezérlés van, az meg ciki,<br>mert más-más lehet a légjárat teljes ellenállása, a bejövő gáznyomás...<br>Habár, ha a teljes lég- és füstjárat is a berendezés része, és van benne<br>gáznyomás-szabályozó, akkor elvileg vezérléssel is be tudják lőni<br>(táblázatból), hogy milyen gáznyítási állapothoz milyen ventisebesség
 (pl<br>feszültség) tartozzon. De nekem gyanús, hogy a kéményparaméterek nem előre<br>ismertek. Szóval lehet ott jelentős légfelesleg.<br><br>hjozsi<br><br>_______________________________________________<br>Epitesz mailing list<br><a ymailto="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br><a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br></div></div></div><br>



      </body></html>