<html><head><style type="text/css"><!-- DIV {margin:0px;} --></style></head><body><div style="font-family:times new roman,new york,times,serif;font-size:12pt"><div>nem vagyok verprofi, es melyseges elnezest kell kerjek, ha netan probaltam volna magam annak beallitani.<br><br>varosban kb ket fokozatot hasznalok. az utazot, meg egy enyhebbet hidra fel, vagy ha nincs kedvem tolni nagyon.<br><br>anno amikor elkezdtem felnottkent bringaval kozlekedni, olvastam mindent, es az jott ki, hogy a profik sokkal nagyobb fordulaton (csapasszam) tekernek. valasztottam egy fokozatot, amiben kenyelmesen 20-al tudtam tekerni, es fixen azt hasznaltam, mikozben probaltam egyre gyorsulni. igy nott valamit a fordulatszam ami kenelmes es hosszutavon tudom tartani, viszont az az egy lackerek hamar kinyiffant :-)<br><br>azt mondjak az izombol mindent nem tesz jot a terdnek.<br><br>pl megvettem a bringat majd 30 evesen, es ket het mulva visszamentem, hogy kell nagyobb tanyer
 elore, mert ezzel igy nem tudok 30 felett menni. mondtak hogy a tanyerral semmi baj, gyakoroljak sokat. hat mostanra eleg komoly lejto kell, hogy 48/11-be kelljen tegyem. <br><br>roviden: ha izmot akarsz noveszteni, akkor biztos jo a nemvaltok, megtekerem erobol. de az igazi bringasok egyik sem egy kolosszus, inkabb allokepessegi sport ez. ahhoz meg az az elonyos, ha tanulsz porgetni. 90-100-as csapasszamra kellene allitolag torekedni. az en kerekem kerulete 210cm korul van. 25km/h az a kereken akkor 195.6/perc fordulat. a 90-es pedalfordulathoz akkor 1:2.17 attetel kellene. 48-as nagytanyerral ez 22-es hatso lanckereket jelentene, ami a szokasos 11-30 8seb fogsoron harmadik-negyedik korul lenne (a nagytol kezdve a szamolast)<br><br>nekem inkabb a 48/17-el megy ez, ami kb 70-es pedalfordulat, es mar erre is fejlodni kellett...<br><br>vajk<br></div><div style="font-family: times new roman,new york,times,serif; font-size: 12pt;"><br><div
 style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; font-size: 10pt;"><font face="Tahoma" size="2"><hr size="1"><b><span style="font-weight: bold;">From:</span></b> Acs Gabor &lt;agabor@electrodesign.hu&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">To:</span></b> Amatőr építészek és barkácsolók klubja &lt;epitesz@lists.javaforum.hu&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">Sent:</span></b> Tue, 11 May, 2010 17:48:10<br><b><span style="font-weight: bold;">Subject:</span></b> Re: [Epitesz-barkacs] Attetel lancos<br></font><br>Akkor már azt is hadd kérdezzem meg, hogy Te, mint vérprofi bringás, <br>mennyire szoktál váltózni? Nem arra gondolok, hogy felmész a Mátrába a <br>legerősebb sprintelő fokozaton, hanem pl. városi körülmények között, <br>egy-egy felüljáró, ilyenek. Szóval hogy van-e értelme ezzel foglalkozni, <br>jobban kidögleszt-e a nemváltózás.<br><br><br>Gábor<br><br>vajk fekete írta:<br>&gt; nekem pedal tengelye
 tort mar el. de annak volt elojele.<br>&gt;<br>&gt; a meglepo, hogy a hatso tengelyt el tudom torni. meghajlik, befeszul, <br>&gt; es a lanccal akkora erot tudok kifejteni, hogy eltorik. 10-es acel. az <br>&gt; a vicces, hogy ketszer is ugy tortem el, hogy szituacioban felbasztak <br>&gt; az adrenalinom, es lenduletbol beleleptem izombol. es csatt.<br>&gt;<br>&gt; vajk<br>&gt;<br>&gt; ------------------------------------------------------------------------<br>&gt; *From:* Acs Gabor &lt;<a ymailto="mailto:agabor@electrodesign.hu" href="mailto:agabor@electrodesign.hu">agabor@electrodesign.hu</a>&gt;<br>&gt; *To:* Amatőr építészek és barkácsolók klubja &lt;<a ymailto="mailto:epitesz@lists.javaforum.hu" href="mailto:epitesz@lists.javaforum.hu">epitesz@lists.javaforum.hu</a>&gt;<br>&gt; *Sent:* Tue, 11 May, 2010 10:55:42<br>&gt; *Subject:* Re: [Epitesz-barkacs] Attetel lancos<br>&gt;<br>&gt; Ilyesmin szoktam én is gondolkozni, csak a pedál kapcsán.
 Az a helyzet,<br>&gt; hogy én régebben már megszoktam, hogy nem használom a váltót, így<br>&gt; emelkedőn keményen oda szoktam lépni a bringának. Egyrészt ilyenkor<br>&gt; állva tekerek, de még izomból taposom is a pedált. A saját tömegem mázsa<br>&gt; fölött van, és amit lábbal ki tudok fejteni, az is mázsa fölötti. Na<br>&gt; most ha ezen a terhelésen letörne a pedál, abból nagy zakó lenne,<br>&gt; esetleg bokatörés is.<br>&gt;<br>&gt;<br>&gt; Gábor<br>&gt;<br>&gt; Mágus Bérprogram Demo írta:<br>&gt; &gt; a kerékpár pedált "beleállva" 120kilómmal megtaposom ( 20cm suár )<br>&gt; &gt; a nagy lánckerék&nbsp; a láncot&nbsp; (10cm sugárral)<br>&gt; &gt;<br>&gt; &gt; 120kp *&nbsp; ( 20m/10cm ) = 240kp erővel húzza<br>&gt; &gt;<br>&gt; &gt; ilyen erőhatással&nbsp; mennyire lesz "rövidéletű" a lánc?<br>&gt; &gt; _______________________________________________<br>&gt; &gt; Epitesz mailing list<br>&gt;
 &gt; <a ymailto="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a> &lt;mailto:<a ymailto="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a>&gt;<br>&gt; &gt; <a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br>&gt; &gt;<br>&gt; &gt;&nbsp; _____________ NOD32 5103 (20100510) Információ _____________<br>&gt; &gt;<br>&gt; &gt; Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.<br>&gt; &gt; <a href="http://www.nod32.hu" target="_blank">http://www.nod32.hu</a><br>&gt; &gt;<br>&gt; &gt;<br>&gt; &gt;<br>&gt; &gt; <br>&gt; _______________________________________________<br>&gt; Epitesz mailing list<br>&gt; <a ymailto="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a> &lt;mailto:<a
 ymailto="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a>&gt;<br>&gt; <a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br>&gt;<br>&gt;<br>&gt;<br>&gt; _____________ NOD32 5104 (20100511) Inform�ci� _____________<br>&gt;<br>&gt; Az �zenetet a NOD32 antivirus system megvizsg�lta.<br>&gt; <a href="http://www.nod32.hu" target="_blank">http://www.nod32.hu</a><br>&gt; ------------------------------------------------------------------------<br>&gt;<br>&gt; _______________________________________________<br>&gt; Epitesz mailing list<br>&gt; <a ymailto="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br>&gt; <a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz"
 target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br>&gt;<br>&gt;<br>&gt;<br>&gt;&nbsp; _____________ NOD32 5104 (20100511) Információ _____________<br>&gt;<br>&gt; Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.<br>&gt; <a href="http://www.nod32.hu" target="_blank">http://www.nod32.hu</a><br>&gt;&nbsp;  <br>_______________________________________________<br>Epitesz mailing list<br><a ymailto="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br><a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br></div></div>
</div><br>



      </body></html>