<html><head><style type="text/css"><!-- DIV {margin:0px;} --></style></head><body><div style="font-family:times new roman,new york,times,serif;font-size:12pt"><div>1. a parasztbiciklin nem ugyanaz a lanc van, mint egy 8-9-10 sebesseges mai bringan. kilora is jelentosen kulonboznek. szelessegre is. most is lehet venni brutal lancot, SS (single speed) lancnak kell kerni, ki fog birni 20 evet. viszont bele sem birod fuzni a valtoba, olyan szeles.<br><br>2. a lanc elettartamaban nagyon nagy a szoras. orszagutisoknal altalaban tobbet bir, mert nem sarozzak ossze, es nem tepik allandoan hegynek fel. montikon, versenyre hasznalt montikon kevesebbet. egyszer egy forumban korkerdessel gyujtottem listat, a lanc gyartojaval es tipusaval nem igazan lett korrelacio, 2000 es 12000 km elettartam kozott volt minden.<br><br>vajk<br></div><div style="font-family: times new roman,new york,times,serif; font-size: 12pt;"><br><div style="font-family:
 arial,helvetica,sans-serif; font-size: 10pt;"><font face="Tahoma" size="2"><hr size="1"><b><span style="font-weight: bold;">From:</span></b> Mágus Bérprogram Demo  &lt;magus.demo@dpg.hu&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">To:</span></b> Amatőr építészek és barkácsolók klubja  &lt;epitesz@lists.javaforum.hu&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">Sent:</span></b> Wed, 12 May, 2010 0:55:55<br><b><span style="font-weight: bold;">Subject:</span></b> Re: [Epitesz-barkacs] Attetel lancos<br></font><br>k_tibor&nbsp; &lt;<a ymailto="mailto:k_tibor@freemail.hu" href="mailto:k_tibor@freemail.hu">k_tibor@freemail.hu</a>&gt; 2010.05.11. 23:04:38 +2h-kor írta:<br><br>&gt; Vagy harminc éve azt hallottam, hogy a láncot benzinben áztatva<br>&gt; alaposan kimossák, aztán folyékonyra melegített gépzsírba mártják,<br>&gt; hogy a zsír mindenhová befolyjon. A zsír nagyját aztán kívül letörlik.<br>&gt; Ezek szerint ezt már túlhaladta
 az idő.<br>&gt; A mai lánckenő anyagokat minden görgőhöz külön szokták benyomni<br>&gt; tubusból?<br><br>az alábbi leírásból visszaszámolva&nbsp; 2000km = 20 km/h * 100óra, <br>tehát aszfalton 100óra, terepen 50óra után sz@rrá válnak<br>a mai láncok, vagy gyenge kenőanyagok miatt?&nbsp; <br><br>~~~~~~~~~~~~<br><a href="http://bikemag.hu/alapismeretek/szerviztippek" target="_blank">http://bikemag.hu/alapismeretek/szerviztippek</a><br><br>"- a lánc finom járása, egyetlen láncszem sem ugorhat, nem lehet rozsdás, <br>havonta ellenőrizzük a kopás mértékét&nbsp; az aszfalton használt láncok <br>2000-4000 km-t bírnak, míg a terepen használtak ennek felét-kétharmadát"<br>~~~~~~~~~~~~~<br><br>akkor a túlhaladott nagyapám 20évig miért használhatott 1 láncot?<br>(évente 1 alkalommal disznózsírban átfőzte, amikor az ÁFOR<br>finomítója még pelenkában sem volt
 )<br>_______________________________________________<br>Epitesz mailing list<br><a ymailto="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br><a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br></div></div>
</div><br>



      </body></html>