<html><head><style type="text/css"><!-- DIV {margin:0px;} --></style></head><body><div style="font-family:'times new roman', 'new york', times, serif;font-size:12pt"><div>sok kerek, bizony!</div><div><br></div><div>viszont a betonba beleul a cso, az tokre rossz. bemegy ala a viz es</div><div>&nbsp;- felfagy. ezert megy szet a beton is</div><div>&nbsp;- szetrohad a cso alja.</div><div><br></div><div>vajk</div><div style="font-family:times new roman, new york, times, serif;font-size:12pt"><br><div style="font-family:arial, helvetica, sans-serif;font-size:10pt"><font size="2" face="Tahoma"><hr size="1"><b><span style="font-weight: bold;">From:</span></b> jhidvegi &lt;jhidvegi@gmail.com&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">To:</span></b> Amatőr építészek és barkácsolók klubja &lt;epitesz@lists.javaforum.hu&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">Sent:</span></b> Tue, 12 October, 2010 14:30:37<br><b><span style="font-weight:
 bold;">Subject:</span></b> Re: [Epitesz-barkacs] motoros gurulos utcai autobejaro kapu<br></font><br>Zsolt wrote:<br><br>&gt; több helyen láttam, hogy egy hosszú vascsövet tesznek megvezetőnek,<br>&gt; amin vagy PA vagy vas kerek gurulnak.<br>&gt; erre gondoltam én is, de milyen vastag legyen az a vascső? mert a<br>&gt; vascsövek ára nem ócsó és számításom szerint kellene belőle majd 9<br>&gt; méter.<br><br>Szerintem a vascsövek ára ingyen van, a cső nem olcsó. :-)<br><br>Különben teljesen megfelelhet valami 3/4 collos cső. Nem lesz az olyan drága.<br><br>Nem tudom, hogy szokták beépíteni, ha nekem kéne, hegesztenék az aljára valamiket, amik a betonba tudnak kapaszkodni.<br><br>&gt; nekem itthon vannak colos cső darabok melyeket összehegesztek.<br>&gt; ez jó lehet ehhez ?<br><br>Persze, ez is tök jó. Minél vastagabb, annál könnyebben fog tudni leugrani, szóval lehet, hogy a takarítást nem tudod így megúszni.
 Ugyanakkor az autó kerekének annál kevésbé kellemetlen.<br><br>&gt; mennyire álljon ki a betonból a cső ?<br><br>Szerintem a fele legalább, hogy a kerék körbe tudja venni.<br><br>&gt; hogyan csináljam, hogy néhány év alatt ne töredezzen a beton a cső<br>&gt; mellett ?<br><br>Jó betont használj. A cső beleül, eloszlik a teher, nem lesz vele probléma. Arra nincs ötletem, hogy milyen sűrűn kéne az aljára hegeszteni olyan vasakat, amik beleakaszkodnak a betonba. Én biztos elég sűrűn, úgy 20 centinként biztos odahegesztenék valamiket. Ezek lehetnek bevátott, kihajlított laposvas-darabok, vagy akár betonvas kampók vagy U alakok is úgy, hogy az U két szára legyen felhegesztve, az U alja legyen lefelé. Még azt is el tudom képzelni ebben az U módiban, hogy át legyen fűzve rajtuk valami bordás vas.<br><br>&gt; hogyan tudom megakadályozni, hogyha valaki megemeli a kaput akkor ne<br>&gt; tudja a sínről leemelni
 ?<br><br>A végein legyen erre valami szerkezet, ami ezt megakadályozza, amúgy meg legyen baromi nehéz. :-) Ez persze hátrány a nyitogatásnál, és veszélyes a becsukásnál. (ottmaradó ujj, és ...)<br><br>&gt; mondjuk lesz a kapu vagy 150-200 kg.... és a zárásnál, meg a másik<br>&gt; felén is lesz támasztó felül, de 4.6 méteren hajlik annyit a 40*60<br>&gt; zártszelvény...<br><br>Na azért azt megnézném, hogy valaki akkorát emel, hogy egy kapu, ami jól van megszerkesztve, élében elhajoljon.<br><br>&gt; 2 vagy 3 kerék legyen a kapu alatt ? tekintve, hogy 4.6 méter széles.<br><br>3 vagy 4 is akár. Mert hogy oldalirányban elég jól hajolhat. Bár így se lehetetlen jól merevíteni, de mégis, ne legyen az, hogy ha valaki nekidől, akkor fél métert behajlik. Így is meg kell olyanra csinálni, hogy az így keletkező csavaró nyomatékot felvegye akkor is, ha lent rögzül a kerék által az alja.<br><br>hjozsi
 <br>_______________________________________________<br>Epitesz mailing list<br><a ymailto="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br><a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br></div></div><div style="position:fixed"></div>


</div><br>



      </body></html>