<html><head><style type="text/css"><!-- DIV {margin:0px;} --></style></head><body><div style="font-family:'times new roman', 'new york', times, serif;font-size:12pt"><div>a regi egysebesseges bringakon jobbrol van a lanckerek, balrol meg a szelessegenek megfeleloen tavtarto van. a kullozes azonos a ket oldalon.</div><div><br></div><div>a modern valtos bringakon jobbrol egy csomo lanckerek van, ami tokre szeles. ezert jobbrol rovidebbek a kullok, es a kullozes kupossaga kisebb mint balrol. ezert a jobboldaliak sokkal feszesebbek.</div><div><br></div><div>a bringan a felni egyaltalan nem merev. csak a kullok tartjak kereken. tehat amikor terhelem a tengelynel, akkor az alja midnenkeppen be akar nyomulni, amihez az oldalanak szelesednie kellene. de nem tud, mert a vizszintes kullok huzzak befele.</div><div><br></div><div><br></div><div>vajk</div><div style="font-family:times new roman, new york, times, serif;font-size:12pt"><br><div
 style="font-family:arial, helvetica, sans-serif;font-size:10pt"><font size="2" face="Tahoma"><hr size="1"><b><span style="font-weight: bold;">From:</span></b> jhidvegi &lt;jhidvegi@gmail.com&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">To:</span></b> Amatőr építészek és barkácsolók klubja &lt;epitesz@lists.javaforum.hu&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">Sent:</span></b> Tue, 18 January, 2011 10:24:36<br><b><span style="font-weight: bold;">Subject:</span></b> Re: [Epitesz-barkacs] kulloskerek<br></font><br>vajk fekete wrote:<br>&gt; Ugy tippelem, hogy az tortenik hogy a kerek tojas akar lenni. A<br>&gt; kullok meg nem engedik. Tehat az oldalsokon lesz nagy terheles.<br><br>Nem olyan egyszerű ez. Nem sikerült rámoccanni a dologra, pár percet próbáltam.<br><br>Összességében kénytelen-kelletlen, de a talajtól jövő erőt a tengely felé csak a fölső küllők ereje, meg az alsó küllők erejének a lecsökkenése okozhatja. A
 vizszintesen állók ereje változhat ugyan, de azok nemigen vesznek részt a teher átadásában.<br><br>Autónál még érdkesebb: Nyúlás ellen a gumiban vannak textil- vagy acélszálak. A felfújás hatására ezek kifeszülnek, és jelentős erők jönnek létre.<br>Amikor a járgány rátehénkedik a felni segítségével a felfújt gumin keresztül a talajra, akkor a légnyomás akár meg is nőhet, de a felnire ez egyformán, körkörösen hat, a felület nagysága se változik, tehát a levegő nem tud az autón emelni, legalábbis a felnire hatva nem.<br><br>Ellenben az alsó radiális szálak terhelése lecsökkenhet, a többié a nyomás enyhe növekedésétől megnő, és eredőben létrejön az emelőerő.<br><br>A futófelületen menő tangenciális szálak csak arra kellenek, hogy kvázi henger alakú lehessen a kerék, ezért a futófelület terhelése széltében kb egyforma legyen.<br><br>&gt; Amugy azert is a hajtasoldali torik,
 mert az eleve sokkal jobban meg<br>&gt; van feszitve, mert a hatso kerek aszimmetrikus. Mondjuk a campingnel<br>&gt; pont nem.<br><br>Ez alatt mit kell érteni, hogy a hátsó kerék aszimmetrikus?<br>A nyomatékot nem az viszi át, hogy a küllők kicsit kereszben is állnak?<br>Szerintem a hátsó kerék terhelése nagyobb, mert arra tehénkedik rá jobban a emberke, nem?<br><br>hjozsi <br>_______________________________________________<br>Epitesz mailing list<br><a ymailto="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br><a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br></div></div><div style="position:fixed"></div>


</div><br>



      </body></html>