<html><head><style type="text/css"><!-- DIV {margin:0px;} --></style></head><body><div style="font-family:'times new roman', 'new york', times, serif;font-size:12pt"><div>valami ilyesmi.&nbsp;</div><div><br></div><div>a propeller szele joval gyorsabb mint a szel vagy az auto. ott mindenkeppen keletkezik ero.</div><div><br></div><div>vajk</div><div style="font-family:times new roman, new york, times, serif;font-size:12pt"><br><div style="font-family:arial, helvetica, sans-serif;font-size:10pt"><font size="2" face="Tahoma"><hr size="1"><b><span style="font-weight: bold;">From:</span></b> SZIGETI Szabolcs &lt;szigi@ik.bme.hu&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">To:</span></b> Amatőr építészek és barkácsolók klubja &lt;epitesz@lists.javaforum.hu&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">Sent:</span></b> Wed, 19 January, 2011 19:33:46<br><b><span style="font-weight: bold;">Subject:</span></b> Re: [Epitesz-barkacs]
 kulloskerek<br></font><br>Hali!<br><br>A belinkelt cikkben ott van a megoldás: a kocsin van egy propeller, ami a kerekekkel van összeköttetésben. Ahogy a hátszél elkezdi tolni, a propeller a kerekekkel való kapcsolat miatt forogni kezd és további tolóerőt biztosít. Így tud gyorsabban menni. Vagyis az "átverés" ott van, hogy a nem a propeller hajtja a kereket, hanem fordítva!<br><br>Azért nem örökmozgó, mert a szél adja az energiát, méghozzá abból, hogy a jármű földhöz mért és szélhez mért relatív sebessége más, és a kerekeken keresztüli propellermeghajtás ezt használja ki. Ha nem lenne különbség (szélcsend), akkor nem is működne, akárhogy tolnád.<br><br>Szabolcs<br><br><br>----- Eredeti üzenet ----- From: jhidvegi<br>Sent: Wednesday, January 19, 2011 6:28 PM<br>To: Amatőr építészek és barkácsolók klubja<br>Subject: Re: [Epitesz-barkacs] kulloskerek<br><br>vajk fekete wrote:<br>&gt; sot, hatszelben
 es szembeszelben is mehet gyorsabban mint a<br>&gt; szelsebesseg!<br><br>Hátszélben rendben van, de szembeszélben már azért húzós.<br>Azt pl ki lehet jelenteni, hogy szembeszélben egy vonaton, ami pont a széllel<br>együtt mozog, már nem lehet képes menni úgy, hogy akár kicsit is a másik<br>irányban haladjon álló ponthoz képest.<br><br>Ez elvi korlátot is meghatározhat a járműnek a széllel szembeni haladási<br>sebességét illetően.<br><br>Egész konkrétan arra gondolok, hogy ha egy jármű képes lenne arra, hogy ha<br>meglökik, a kapott szembeszél hatására annál a szélnél gyorsabban tudna előre<br>menni, akkor önfenntartóvá válna a folyamat, tehát örökmozgót sikerülne<br>produkálni.<br><br>Hogy ezt hogyan lehet összehozni a fentivel, mi a konkrét korlát, annak a<br>kitökölésére most nem vállakozom. :-)<br><br>hjozsi<br><br>_______________________________________________<br>Epitesz mailing list<br><a
 ymailto="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br><a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a> <br>_______________________________________________<br>Epitesz mailing list<br><a ymailto="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br><a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br></div></div><div style="position:fixed"></div>


</div><br>



      </body></html>