<html><head><style type="text/css"><!-- DIV {margin:0px;} --></style></head><body><div style="font-family:'times new roman', 'new york', times, serif;font-size:12pt"><div>ez nem ebben a cikkben volt, ezen a volkswagenesek gorcsolnek.&nbsp;</div><div><br></div><div>generatorral aramot termelni, es azzal hoszivattyut hajtani gazdasagilag ertelmetlen.&nbsp;</div><div><br></div><div>1. generator akkora, hogy a hulladekho kepes teljesen megoldani a futest</div><div>&nbsp;- nagyon kicsi lesz a kihasznaltsaga, a nevleges teljesitmenyhez kepest az eves atlagos teljesitmeny nevetsegesen kicsi lesz. igy a beruhazas tokeigenye es a cucc karbantartasi igenye tok nagy a hasznossagahoz kepest</div><div><br></div><div>2. generator kicsi, igy futesi szezonban szinte allandoan megy, nyaron is egesz sokat. van mellette egy mondjuk kondenzacios gazkazan (ez volt a linkelt vaillantos cikkben)</div><div>&nbsp;- plusz beruhazasi igeny a gazkazan, aminek igy a kihasznaltsaga
 kisebb mint a generator nelkul lenne</div><div>&nbsp;- van redundancia</div><div>&nbsp;- a generator kihasznaltsaga nagy, a sajat beruhazasi es karbantartasi koltsegehez kepest viszonylag sokat termel.&nbsp;</div><div><br></div><div>persze az ossz beruhazas igy is tobbszorose mintha csak gazkazan lenne. az haszon meg a megtermelt aram es a csokkentett co2 kibocsatas a magaban gazkazanhoz kepest. ha jo dragara arazom a co2-t, akkor megerheti</div><div><br></div><div>3. kicsi generator, az arammal mondjuk talajszonda hoforrasu hoszivattyut hajtva</div><div>&nbsp;- ez a legdragabb, a szonda is draga, a hoszivattyu is draga, es a generator is draga</div><div>&nbsp;- nem termel aramot, bar nyaron valamicsket termelhet</div><div>&nbsp;- nincs redundancia&nbsp;</div><div><br></div><div>az elonye az, hogy a felhasznalt gazra nezve mondjuk 150% a hatasfok, tehat a mezei gazkazanhoz kepest 33%-al kevesebb gazt fogyaszt, es ennek megfeleloen ennyivel kisebb a co2
 kibocsatas is. tisztan gazdasagilag nezve nem tobb a haszon mint a 2-esnel, viszont joval tobbe kerul.</div><div><br></div><div>vajk<span class="Apple-tab-span" style="white-space:pre">        </span></div><div><br></div><div style="font-family:times new roman, new york, times, serif;font-size:12pt"><br><div style="font-family:arial, helvetica, sans-serif;font-size:10pt"><font size="2" face="Tahoma"><hr size="1"><b><span style="font-weight: bold;">From:</span></b> jhidvegi &lt;jhidvegi@gmail.com&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">To:</span></b> Amatőr építészek és barkácsolók klubja &lt;epitesz@lists.javaforum.hu&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">Sent:</span></b> Mon, 7 February, 2011 23:44:57<br><b><span style="font-weight: bold;">Subject:</span></b> Re: [Epitesz-barkacs] nem auto :-)<br></font><br>vajk fekete wrote:<br><br>&gt; microchp-t egy csomoan arulnak europaban, vannak uzemelo, kissorozatu<br>&gt; cuccok. a volkswagen meg
 asszem az elso partiz darabnal tart abban a<br>&gt; projektben, ahol hasonlo minieromuvek vannak hazakban, nagy hopuffer<br>&gt; tartallyal, es internetes kozponti vezerlessel. az a terv, hogy ha jo<br>&gt; sok lesz a rendszerben, akkor egyreszt statisztikailag elorejelezheto<br>&gt; az elektromos teljesitmeny, masreszt a puffer miatt a kozponti<br>&gt; vezerles par napon belul idoben tologathatja hogy kinel mikor megy a<br>&gt; motor, ezzel kepes az ossz kimeno elektromos teljesitmeny terv<br>&gt; szerinti tartasara. magyaran a letelepitett ezer minieromu szerzodhet<br>&gt; mintha egy rendes kiseromu lenne, tudja vallalni a<br>&gt; rendelkezesreallast, tervezhetoseget, hasonlokat, amiket egy eromunek<br>&gt; tudnia kell.<br><br>Ez így már elég jól hangzik. (Lehet, hogy én sem olvastam el rendesen, miről is van szó.)<br><br>hjozsi <br>_______________________________________________<br>Epitesz mailing list<br><a
 ymailto="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br><a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br></div></div><div style="position:fixed"></div>


</div><br>



      </body></html>