<html><head><style type="text/css"><!-- DIV {margin:0px;} --></style></head><body><div style="font-family:'times new roman', 'new york', times, serif;font-size:12pt"><div>akarhogy szamolom, 100% hatasfok mellett is kellene neki 18liter/perc levego.</div><div>ezek a levegos cuccok nem a hatafokukrol hiresek, ugyhogy inkabb 60liter/perc kellhet neki, es meg mindig siman lehet hogy alabecsulom.</div><div><br></div><div>az a palack a csomitarton 5-6 literes lehet, 300baron az mondjuk 2000 liter levego.</div><div><br></div><div>tehat egy feltoltessel megy masfel orat. hat ezt egy elektromos is siman tudja. csak annak az akksijat feltolteni toredeke aram kell, mint ezt a palackot 300barra felpumpalni.</div><div><br></div><div>vajk</div><div><br></div><div><br></div><div style="font-family:times new roman, new york, times, serif;font-size:12pt"><br><div style="font-family:arial, helvetica, sans-serif;font-size:10pt"><font size="2" face="Tahoma"><hr
 size="1"><b><span style="font-weight: bold;">From:</span></b> jhidvegi &lt;jhidvegi@gmail.com&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">To:</span></b> Amatőr építészek és barkácsolók klubja &lt;epitesz@lists.javaforum.hu&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">Sent:</span></b> Sun, 27 February, 2011 19:10:36<br><b><span style="font-weight: bold;">Subject:</span></b> Re: [Epitesz-barkacs] hidrofor -  kompresszor<br></font><br>Mágus Bérprogram Demo&nbsp; wrote:<br><br>&gt;&gt; Ez lehet az előnye. Ha a kerékcsavar nagyon rá van szorulva, akkor<br>&gt;&gt; kell is a 8+<br>&gt;&gt; bar, hogy könnyen lejöjjön. De a légkulcs nagyon zabálja a levegőt.<br>&gt;<br>&gt; és pl. ez mennyire reális a 6,3barral?<br><br>Ha jól megtépte a gumis a kerékcsavart, akkor a 6,3 bar mellett órákig se<br>biztos, hogy moccan. :-) Volt már, hogy ki kellett engednem egy kis levegőt,<br>hogy elinduljon a kompresszor, és amikor elérte a maxot (kb 8
 bar), akkor<br>leszedte a kerékanyát.<br><br>&gt; <a href="http://www.inventor.hu/kial03/vedres/vedres.htm" target="_blank">http://www.inventor.hu/kial03/vedres/vedres.htm</a><br><br>Idáig olvastam:<br>Bemutatás: Egy közönséges kerékpár első kereke el van látva szabadonfutóval,<br>melyhez áttételen keresztül csatlakozik a légmotor. Teljesítménye 190 W,<br>maximális forgatónyomatéka 11 Nm, súlya 0,7 kg (Innofluid). A működéshez<br>szükséges sűrített levegő vékony alumínium falú, szénszálas műanyag erősítésű<br>palackban (Rév és Társai Kft., súlya 4,8 kg) van tárolva 300 bar nyomáson. A<br>palackhoz nyomáscsökkentő szelep csatlakozik, amelynek kimenő oldalán a nyomás<br>6,3 bar<br><br>Itt van elcseszve az egész. Ha van egy nyomáscsökkentő 300 barról, és a hajtány<br>6,3-mal megy, az megfelel kb annak, mintha lenne egy 300V-os aksi, és<br>előtétellenállással lenne a fesz 6,3V-ra leejtve, és
 így menne egy 6,3V-os<br>motorral a hajtás. Ordítóan gazdaságtalan. Lehet, hogy sántít a hasonlat, de<br>nekem valahogy így tűnik. Lehet is benne valami, mert erőművi meg repülőgépi<br>gázturbinákban az expanzió minden fázisában próbálnak energiát kiszedni a táguló<br>gázból. Így is csak valami 60% táján van max a hatásfok, ha jól emléxem. Mennyi<br>lehet, ha nyomáscsökkentőn emésztik el a zömét, és csak a legvégét, a<br>legsoványabb részét hasznosítják jó szar hatásfokkal?<br><br>hjozsi <br><br>_______________________________________________<br>Epitesz mailing list<br><a ymailto="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br><a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br></div></div><div style="position:fixed"></div>


</div><br>



      </body></html>