<html><head><style type="text/css"><!-- DIV {margin:0px;} --></style></head><body><div style="font-family:'times new roman', 'new york', times, serif;font-size:12pt"><div>a speci ilyen levegos motorok tobbfokozatuak. tehat van egy kis furatu nagy loketu henger, amiben mondjuk 10szeresre tagul, es utanna egy joval nagyobb furatu, amin a mar kisebb nyomas is kello nyomatekot ad, amibe megy az elsobol elhasznalt de meg nem legkori nyomasu levego.</div><div><br></div><div>regen a hoskorban hajon gozgepek is voltak ilyenek. meg lepcsos dugattyusak, mint egyes kompresszorok.&nbsp;</div><div><br></div><div>vajk</div><div style="font-family:times new roman, new york, times, serif;font-size:12pt"><br><div style="font-family:arial, helvetica, sans-serif;font-size:10pt"><font size="2" face="Tahoma"><hr size="1"><b><span style="font-weight: bold;">From:</span></b> jhidvegi &lt;jhidvegi@gmail.com&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">To:</span></b> Amatőr
 építészek és barkácsolók klubja &lt;epitesz@lists.javaforum.hu&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">Sent:</span></b> Mon, 28 February, 2011 5:26:19<br><b><span style="font-weight: bold;">Subject:</span></b> Re: [Epitesz-barkacs] hidrofor -  kompresszor<br></font><br>Mágus Bérprogram Demo&nbsp; wrote:<br><br>&gt; akkor ezt a 300bar-os dolgot sürgősen elfelejtem :-)<br>&gt; <br>&gt; de akkor a&nbsp; &nbsp; <a href="http://pneumobil.org/" target="_blank">http://pneumobil.org/</a>&nbsp; milyen álmokat jerget?<br><br>Megnéztem a videókat, és azt hallom (!), hogy itt szó sincs arról, hogy a nagynyomású palackot nyomáscsökkentenék, és arról járna motor, hanem itt dugattyús motorról van szó, jó alacsony fordulatszám van, amit jókora gyorsító áttétel követ. Szóval itt kell legyen egy borzasztóan nagy kompresszióviszonyú dugattyús henger. Beleküldik a teljes palackonyomást szelepnyitással, ott a levegő expandál
 közel a légnyomásig, végig munkát végez, a végén kipufog. Aztán üresben dugattyú felmegy, és fent újra betöltik azt az alig több levegőt, mint ami belefér a hengerbe.<br><br>Ha még azt is megoldották, hogy az expanzió során jelentős hő is bejusson a hengerbe kintről a környezetből, akkor akár jó is lehet a hatásfok. (A palack feltöltésekor a kompresszorban összenyomott levegő adiabatikusan van sűrítve, eközben marhára felmelegszik. Ez az energia is bele kell menjen ugye, de ez távozik a környezetbe. Expandáláskor szintén adiabatikusan tágul, és lehül. Akkor lenne jó, ha ekkor hőt juttatnának bele kintről, hogy ne tudjon lehülni. Ez valószínűleg nagyon kis átmérőjű, hosszú löketű holmival megoldható.)<br><br>Manapság amúgy másik irányú versenyek is vannak. Benzinmotorok, amiknél szintén hosszúlöketű, kisátmérőjű motorokat használnak, amik külső eszközökkel vannak vagy hőn
 tartva, vagy melegítve, és jó ritkán pöffen egyet-egyet a moci. Itt az a cél, hogy egy adott benzinadaggal ki tud messzebb jutni. Gondolom a járgány súlya is adott. Volt a kezemben már kétféle ilyen motor is. Az egyikkel asszem nyertek, vagy legalábbis egy régióból az elsők lettek, a másik mostanában készül a versenyre. Majd biztos meg fogom tudni, mire jutottak, és egyéb paramétereket is megpróbálok beszerezni.<br><br>hjozsi<br><br>hjozsi <br>_______________________________________________<br>Epitesz mailing list<br><a ymailto="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br><a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br></div></div><div style="position:fixed"></div>


</div><br>



      </body></html>