Szia Péter!<br><br>Az írásod számomra felér egy bemutatkozással.<br><br>Amúgy meg egyetlen emberrel találkoztam személyesen a listáról.<br>A többieket csak innen ismerem és ha valamelyikük rálépne a lábamra a 6-os villamoson, akkor<br>
fogalmam se lenne, hogy listatag. <br>Vidéki lévén több éve nem utaztam a 6-os villamoson. :-)<br><br>Én is köszönöm az írásod!<br><br>Üdv. Tibi<br><br><br><div class="gmail_quote">2012. december 4. 22:20 Peter Princz írta, <span dir="ltr">&lt;<a href="mailto:princzp@gmail.com" target="_blank">princzp@gmail.com</a>&gt;</span>:<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Igazából azt hiszem be sem mutatkoztam.<br>
Jó régen iratkoztam fel, a listáról személyesen talán csak Edvardot és<br>
Endrét ismerem, illetve még pár embert a régi bme-s fotóslistáról.<br>
Csendben olvasgatom néha a tippeket, amiket most köszönök is.<br>
Én nem sok mindennel tudom gazdagítani a listát, mert bár<br>
házfelújításban pörgünk nyárvége óta, de én sok mindenhez béna vagyok,<br>
nem tudok nektek újat mondani.<br>
<div class="HOEnZb"><div class="h5"><br>
P. Péter<br>
<br>
2012/12/4 Vajk Fekete &lt;<a href="mailto:vajkhu@gmail.com">vajkhu@gmail.com</a>&gt;:<br>
&gt; Szoljal bele maskor is!!!<br>
&gt;<br>
&gt; Koszi a reszletes magyarazatot.<br>
&gt;<br>
&gt; Vajk<br>
&gt;<br>
&gt;<br>
&gt; 2012/12/4 Peter Princz &lt;<a href="mailto:princzp@gmail.com">princzp@gmail.com</a>&gt;<br>
&gt;&gt;<br>
&gt;&gt; Sziasztok,<br>
&gt;&gt;<br>
&gt;&gt; elnézést, hogy ismeretlenül beleszólok. Jó régen írtam szoftvert a<br>
&gt;&gt; jászkiséri pályások Plasser &amp; Theurer [1] krampácsológépeire.<br>
&gt;&gt;<br>
&gt;&gt; Ezeknek a gyári fapados szoftvere szerint volt külön mérő- és és<br>
&gt;&gt; szabályozó menete, tehát először nem krampácsolva, jó lassan végigment<br>
&gt;&gt; az íven és kiszámolta, melyik talpfánál mekkorát fog odahatni majd a<br>
&gt;&gt; szabályozómenetben. Ez a két menet lassú és sok üzemanyagot fogyaszt,<br>
&gt;&gt; a cél az volt hogy ezt optimalizálja nekik az a cég, akiknek azidőtájt<br>
&gt;&gt; dolgoztam. Az ívet le kellett zárni a szabályzás idejére vágányzárral,<br>
&gt;&gt; de ha mégis fontos vonat jött, azt lassúkorláttal elengedték, de akkor<br>
&gt;&gt; meg újra kellett kezdeni a szabályzást, stb.<br>
&gt;&gt; Sőt, azt hiszem volt egy harmadik, ismételt mérőmenet is, nyilván<br>
&gt;&gt; ellenőrizni az ívet.<br>
&gt;&gt;<br>
&gt;&gt; Az egyik megoldás az volt, hogy a mérőmenetet nem a Plasser csinálta,<br>
&gt;&gt; hanem ember, kis kézi Psion-nal végigment az íven, hasonlóval mint<br>
&gt;&gt; amit a kalauzok jegykezelésre használtak akkortájt, és a mért adatokat<br>
&gt;&gt; lehetett feltölteni a fedélzeti számítógépbe, aki így már egyetlen<br>
&gt;&gt; szabályozómenetben le tudta rendezni az ívet.<br>
&gt;&gt; De még midig volt mérőmenet.<br>
&gt;&gt;<br>
&gt;&gt; A MÁV-nak írott szoftver igazi újdonsága abban állt, hogy a két<br>
&gt;&gt; menetet összevonta és a szükséges kettő darab kettős integrált<br>
&gt;&gt; menetközben számolta, de ez csak rémlik, és azt nem én írtam.<br>
&gt;&gt;<br>
&gt;&gt; A harmadik komponens egy akár asztali, irodai gépen is futtatható<br>
&gt;&gt; adatbázis-alkalmazás volt, ahol az ív-és szabályozási adatokat el<br>
&gt;&gt; lehetett tárolni, és emlékezni rá, hogy az adott szelvényre utoljára<br>
&gt;&gt; mikor és mekkorát kellett odasózni, és ebből esetleg megsejteni hogy<br>
&gt;&gt; legközelebb mikor kellene kimenni.<br>
&gt;&gt;<br>
&gt;&gt; Most nosztalgikus hangulatba kerülvén rákerestem, mert még rémlett<br>
&gt;&gt; hogy DArc volt a neve, és érdekes módon megtaláltam a neten. A [2] a<br>
&gt;&gt; 4.2.3 szakaszban el is mondja, hogyan működik. Örömmel látom, hogy még<br>
&gt;&gt; használják, ez mintha egy 2009-es utasítás lenne, pedig jó régen<br>
&gt;&gt; írtuk, 15+ éve talán.<br>
&gt;&gt;<br>
&gt;&gt; Igen, a referenciapontokat pl. lézerrel is meg lehet adni. Érdemes még<br>
&gt;&gt; az abszolút és relatív szabályozásról szóló részt átfutni szintén a<br>
&gt;&gt; [2]-ben a 12. oldalon.<br>
&gt;&gt;<br>
&gt;&gt; [1] <a href="http://hu.wikipedia.org/wiki/Plasser_%26_Theurer" target="_blank">http://hu.wikipedia.org/wiki/Plasser_%26_Theurer</a><br>
&gt;&gt; [2]<br>
&gt;&gt; <a href="http://www.sze.hu/~fischersz/2012-2013%20%F5szi%20f%E9l%E9v/Vasutak%202.%20levelez%F5%20-%20LGB_ET012_2/Seg%E9dlet/FKG%20utas%EDt%E1s%2009.pdf" target="_blank">http://www.sze.hu/~fischersz/2012-2013%20%F5szi%20f%E9l%E9v/Vasutak%202.%20levelez%F5%20-%20LGB_ET012_2/Seg%E9dlet/FKG%20utas%EDt%E1s%2009.pdf</a><br>

&gt;&gt;<br>
&gt;&gt; P. Péter<br>
&gt;&gt;<br>
&gt;&gt; 2012/12/4 Vajk Fekete &lt;<a href="mailto:vajkhu@gmail.com">vajkhu@gmail.com</a>&gt;:<br>
&gt;&gt; &gt; vagy akar hogy valahol par szaz meterrel elorebb van egy kimerobot<br>
&gt;&gt; &gt; leszurva<br>
&gt;&gt; &gt; egy prizmaval, amit szepen teodolittal beallitottak a mernokok.<br>
&gt;&gt; &gt;<br>
&gt;&gt; &gt; Vajk<br>
&gt;&gt; &gt;<br>
&gt;&gt; &gt;<br>
&gt;&gt; &gt; 2012/12/4 Zsolt &lt;<a href="mailto:epitesz1@telectronic.hu">epitesz1@telectronic.hu</a>&gt;<br>
&gt;&gt; &gt;&gt;&gt;<br>
&gt;&gt; &gt;&gt;&gt; Nem hinném, hogy a vízmérték megoldás lenne, de hogy a<br>
&gt;&gt; &gt;&gt;&gt; krampácsológépet<br>
&gt;&gt; &gt;&gt;<br>
&gt;&gt; &gt;&gt;<br>
&gt;&gt; &gt;&gt; Én monjuk el tudok képzelni egy lézeres szint mérést bármelyik<br>
&gt;&gt; &gt;&gt; tereptárgyhoz viszonyítva vagy a felsővezetékoszlophoz vagy az előtte<br>
&gt;&gt; &gt;&gt; és a<br>
&gt;&gt; &gt;&gt; mögötte lévő szerelvényhez képest.<br>
&gt;&gt; &gt;&gt;<br>
&gt;&gt; &gt;&gt; zsolt<br>
&gt;&gt; &gt;&gt; _______________________________________________<br>
&gt;&gt; &gt;&gt; Epitesz mailing list<br>
&gt;&gt; &gt;&gt; <a href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br>
&gt;&gt; &gt;&gt; <a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br>
&gt;&gt; &gt;<br>
&gt;&gt; &gt;<br>
&gt;&gt; &gt;<br>
&gt;&gt; &gt; _______________________________________________<br>
&gt;&gt; &gt; Epitesz mailing list<br>
&gt;&gt; &gt; <a href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br>
&gt;&gt; &gt; <a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br>
&gt;&gt; &gt;<br>
&gt;&gt; _______________________________________________<br>
&gt;&gt; Epitesz mailing list<br>
&gt;&gt; <a href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br>
&gt;&gt; <a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br>
&gt;<br>
&gt;<br>
&gt;<br>
&gt; _______________________________________________<br>
&gt; Epitesz mailing list<br>
&gt; <a href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br>
&gt; <a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br>
&gt;<br>
_______________________________________________<br>
Epitesz mailing list<br>
<a href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br>
<a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br>
</div></div></blockquote></div><br>