<html>
  <head>
    <meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
      http-equiv="Content-Type">
  </head>
  <body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
    <div class="moz-cite-prefix"><br>
        Közben konzultáltam az egyik kollégámmal. Ő azt<br>
      állítja, hogy egy mechanikus hőfokkapcsoló kapcsolja<br>
      a fűtőszálat. Mondjuk fix 40 fokon. Ha magasabb hő-<br>
      mérséklet kell, akkor még adott ideig a jelzés után<br>
      fűt, azután továbblép a programkapcsoló. Így aztán<br>
      nincs is vezérelt elektronikus kapcsolóeleme a fűtésnek.<br>
      <br>
        Egyébként időközben a centrifuga gond is megoldódott.<br>
      Megy szépen. :D<br>
       (Hagyni kellett leürülni a dobot, különben érzi, hogy<br>
      van benne víz és azt hiszi, hogy meghibásodott a kapcsoló<br>
      illetve hogy eldugult a leürítő.)<br>
      <br>
      <br>
      <br>
         Üdv.: Horváth Zsolt<br>
      <br>
      <br>
      2013.10.14. 13:18 keltezéssel, Vajk Fekete írta:<br>
    </div>
    <blockquote
cite="mid:CAH4KQNKOjNEaOrOeKcXOmzR9X-LOvwcX-0P1s4p7VAufgiNeEQ@mail.gmail.com"
      type="cite">
      <div dir="ltr">iszonyat pici triakok is lehetnek rajta. ilyen to92
        tokosak, vagy smd-k.
        <div><br>
        </div>
        <div>a motornak hany drotja van?</div>
        <div><br>
        </div>
        <div>Vajk</div>
      </div>
      <div class="gmail_extra"><br>
        <br>
        <div class="gmail_quote">
          2013/10/14 <a moz-do-not-send="true"
            href="mailto:hozso_001@freemail.hu">hozso_001@freemail.hu</a>
          <span dir="ltr">&lt;<a moz-do-not-send="true"
              href="mailto:hozso_001@freemail.hu" target="_blank">hozso_001@freemail.hu</a>&gt;</span><br>
          <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
            .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
            <br>
              Sziasztok!<br>
            <br>
              Kezemben egy mosógép vezérlőpanelje.<br>
            (Fagor FE-738). Egy relé és egy TRIAC van<br>
            rajta szemmel látható kapcsolóelemként.<br>
            A relé ha jól értelmezem, akkor a forgásirányt<br>
            váltja a motoron, a TRIAC pedig a motor<br>
            sebességét szabályozza. (A motoron van<br>
            tachogenerátor és szénkefés.)<br>
            <br>
              Nos, amit nem értek, hogy hol, mivel<br>
            kapcsolja a fűtést? A TRIAC 16A-es az adatlap<br>
            szerint. A motorhoz kissé túl van méretezve.<br>
            Ez kapcsolná a fűtést is? (De akkor mivel váltja<br>
            át a fűtés és a motor köreit a vezérlő?)<br>
            <br>
              A másik, nagyobb gondom, hogy úgy tűnik,<br>
            hogy a motor centrifugálás alatt nem óhajt forogni!<br>
            Tehát öblítéskor, illetve a mosáskor lassan,<br>
            "alapjáraton" szépen megy. Lassan forog, váltja<br>
            a forgásirányt. De centrizéskor meg sem mozdul<br>
            Gondoltam, biztos TRIAC hiba (bár akkor - gondolom<br>
            - mosásnál sem indulna meg a motor), de úgy<br>
            tűnik, hogy a TRIAC jó.<br>
            <br>
              Esetleg nézzem meg a vezérlőkörét? Vagy a<br>
            motornál lehet valami probléma?<br>
            <br>
            <br>
                Üdv.: Horváth Zsolt<br>
            _______________________________________________<br>
            Epitesz mailing list<br>
            <a moz-do-not-send="true"
              href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" target="_blank">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br>
            <a moz-do-not-send="true"
              href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz"
              target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br>
          </blockquote>
        </div>
        <br>
      </div>
      <br>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>