<div dir="ltr"><blockquote class="gmail_quote" style="font-family:arial,sans-serif;font-size:12.727272033691406px;margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left-width:1px;border-left-color:rgb(204,204,204);border-left-style:solid;padding-left:1ex">
Ez a túlkínálat nem egész európára vonatkozik? Vagyis nem ez lesz majd a trend?<br></blockquote><div><br></div><div>Szerintem a tulkinalat atmeneti. Abbol fakad, hogy a valsag miatt alapbol is csokken a fogyasztas, a valsag tulelese erdekeben novelik a fogyasztok a hatekonysagot, es lepnek be a modern meg megujulo eromuvek, a regieket meg nem allitjak le. Ha fellendules jon, akar egesz hirtelen vege lehet a tulkinalatnak. </div>
<br style="font-family:arial,sans-serif;font-size:12.727272033691406px"><blockquote class="gmail_quote" style="font-family:arial,sans-serif;font-size:12.727272033691406px;margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left-width:1px;border-left-color:rgb(204,204,204);border-left-style:solid;padding-left:1ex">
<br></blockquote><blockquote class="gmail_quote" style="font-family:arial,sans-serif;font-size:12.727272033691406px;margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left-width:1px;border-left-color:rgb(204,204,204);border-left-style:solid;padding-left:1ex">
Ez van ma. Ki tudja, mi lesz később? Én legalábbis a családi házas övezetekben a jól szigetelt házaknál elég jelentős esélyt adnék ennek a módinak, de nem most, mert most gigászi árakat kérnek egy-egy ilyen masináért.<br>
</blockquote><div><br></div><div>A levegos hoforrasu hoszivattyu nem tud nem hangos lenni. Egy 4 szintes 20 lakasos tarsashazban ahol most 20 cirko van nem tudsz 20 hoszivattyut elhelyezni ugy hogy ne zavarjak nagyon a lakokat.</div>
<div><span style="font-family:arial,sans-serif;font-size:12.727272033691406px"><br></span></div><div><font face="arial, sans-serif">Gazmotoros eromuvek vannak, egy idoben nalunk is szokas volt ujepitesu tarsashazaknak ilyen futest csinalni. De csak addig erte meg, amig az aramra kaptak dotalt atveteli arat, a hot meg eladtak olyan aron mintha siman gazkazannal csinaltak volna.</font></div>
<div><font face="arial, sans-serif"><br></font></div><div><font face="arial, sans-serif"><br></font></div><br style="font-family:arial,sans-serif;font-size:12.727272033691406px"><blockquote class="gmail_quote" style="font-family:arial,sans-serif;font-size:12.727272033691406px;margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left-width:1px;border-left-color:rgb(204,204,204);border-left-style:solid;padding-left:1ex">
Mármint hűtés üzemmódban.<br></blockquote><div><br></div><div>A napelem minden uzemmodban elosztottan taplal be. Ha epitek egy 1000MW atomblokkot, akkor kell epitenem hozza komoly tavvezeteket, ami elosztja az aramot a nagyvarosokba. Es a varoson belul is erositenem kell a halozatot, ha mindenki fogyasztasa noni fog. Ha a varost tele rakom napelemmel, akkor ugy epithetek be kapacitast, es ugy novelhetem a lakossag pl fogyasztasat, hogy nem kellett halozatot fejlesztenem egyaltalan.</div>
<div><br></div><blockquote class="gmail_quote" style="font-family:arial,sans-serif;font-size:12.727272033691406px;margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left-width:1px;border-left-color:rgb(204,204,204);border-left-style:solid;padding-left:1ex">
Nem igazán van ám így! Nem mondtam, hogy a napelemekre kellene bízni a fűtést, csak azt, hogy már most is sok helyen rengeteg energiát termelnek a napelemek, ezért vannak helyek, ahol gondban vannak erőművek. A napelemek kiegészítenék a bazinagy beruházás miatt előállt kapacitást, hogy fűtésre is lehessen az áramot használni. Nappal is kell fűteni.<br>
</blockquote><div><br></div><div>A letezo napelemes rendszerek konkret tapasztalata az, hogy a teli honapokban a termeles elenyeszo a nyari honapohoz kepest.</div><div><a href="http://naplopo.hu/tudastar/napsugarzasi-adatok">http://naplopo.hu/tudastar/napsugarzasi-adatok</a><br>
</div><div><br></div><blockquote class="gmail_quote" style="font-family:arial,sans-serif;font-size:12.727272033691406px;margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left-width:1px;border-left-color:rgb(204,204,204);border-left-style:solid;padding-left:1ex">
Tehát az import megoldja a problémát - ezek szerint.<br></blockquote><div><br></div><div>De csak most oldja meg. Semmi nem biztositja hogy holnap is lesz olcso import alma. Az olcso import foleg azt biztositja, hogy senki nem telepit almafat, es hogy tonkremennek a hazai almatermelok. Es ha valamiert elfogy az olcso import, akkor nem lesz alma, vagy csak dragan.</div>
<div><br></div><blockquote class="gmail_quote" style="font-family:arial,sans-serif;font-size:12.727272033691406px;margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left-width:1px;border-left-color:rgb(204,204,204);border-left-style:solid;padding-left:1ex">
Ez is egy megoldás, de én nem hiszek benne. Én is filóztam már azon, hogy kéne ide valami állatnagy kapacú aksi, amivel akár egy 3x100A áramfelvételű kütyüt is meg tudok mérni, ha jófajta invertert alkotok hozzá, aztán rájöttem, hogy akármilyen is az aksi, az tutira nem hosszúéletű. Arra meg keveseknek lesz pénze, hogy otthon energia átmeneti tárolása céljából akkutelepet használjon.<br>
</blockquote><br style="font-family:arial,sans-serif;font-size:12.727272033691406px"><font face="arial, sans-serif">Ne ugy nezd. Ha lehet majd 5 millaert ertelmes villanyautot venni, akkor abbol az 5 millabol max 1 milla lesz a 40kWh akkupakk ara. Tehat fel misi allatt lesz a gyari ara a 20kWh pakknak. Ha ezen a szinten gyarthato lesz, akkor lehet majd gyartani haztartasi akkupakkot is olcson. Veszek napelemet meg egy kisebb akkut, es olcson elofizetek egy tok szar rendelkezesreallasu halozatra, amin csucsban gyakori az aramszunet de nem erdekel. Vagy siman tok kicsi kapacitasra fizetek elo, mert a sajat akkum es inverterem tud 10kW-t, ami nekem eleg, a halozat csak tartalek, halozatbol eleg nekem a 2kW.</font><div>
<font face="arial, sans-serif"><br></font></div><div><font face="arial, sans-serif">Vajk</font></div></div><div class="gmail_extra"><br><br><div class="gmail_quote">2014-07-09 14:09 GMT+02:00 jhidvegi <span dir="ltr">&lt;<a href="mailto:jhidvegi@gmail.com" target="_blank">jhidvegi@gmail.com</a>&gt;</span>:<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Vajk Fekete wrote:<br>
<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Aram tulkinalat:<br>
 - a nemetek szarra toltak a nap es szeleromuveket, mikozben meg nem<br>
allitottak le a nukijaikat. raadasul szenes eromuveket is epitenek<br>
aktualisan, azok is sorban keszulnek el. ettol van a tulkinalat. ha<br>
leallitjak az atomeromuveiket, netan beindul a gazdasaguk es elkezd<br>
aramot fogyasztani, egybol nem lesz ekkora tulkinalat<br>
</blockquote>
<br>
Ez a túlkínálat nem egész európára vonatkozik? Vagyis nem ez lesz majd a trend?<br>
<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Haztartasok leszoktatasa a gazrol:<br>
 - nem rossz otlet. De az ipar is hatalmas, ha nem nagyobb<br>
felhasznalo. Es ott technologiailag nem egyszeru a valtas. Tegla,<br>
</blockquote>
<br>
Nem is kell mindent levenni a gázról, sőt, a háztartásokban se ez lenne a menő. De ha semmit nem állítanak át, amit lehet, akkor mi a frász lesz az egyidejűleg fennálló, bazinagy áramtúlkínálattal?<br>
<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
 - a hoszivattyu hangos vagy nagy a teruletigenye. csaladi hazas<br>
kornyeken sem mindenutt realis, picit is surubben lakott helyeken meg<br>
</blockquote>
<br>
Ez van ma. Ki tudja, mi lesz később? Én legalábbis a családi házas övezetekben a jól szigetelt házaknál elég jelentős esélyt adnék ennek a módinak, de nem most, mert most gigászi árakat kérnek egy-egy ilyen masináért.<br>

<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
total alkalmatlan a gaz kivaltasara. lakossagi futesben a korrekt<br>
megoldas a tavfutes es tombfutes lenne, de azt tortenelmi okokbol<br>
 utaljuk.<br>
</blockquote>
<br>
Erre is volt korábban gondolatom.<br>
A távfűtő művekben ugye általában simán elégetik a gázt, és a melegvizet csöveken vezetik a házakhoz.<br>
Ezt én máshogy csinálnám, bár lehet, hogy túl drága megoldás. A gázt gázmotorokban égetném el, amikkel áramot termelnék. Ez az áram részben eladható a környéken, részben meg hőszivattyúkat hajtana, főleg azokon a helyeken, ahol közel van a duna pl. Itt a dunából kivett hőt szivattyúzná a fűtendő lakások hálózatába, meg persze a gázmotorok hulladékhőjét is.<br>

Ha nem adna el áramot, akkor feltéve, hogy egy turbinás gázmotor hatásfoka kb 50%, a fele tehát direkt hő, a másik felét pedig kb meg lehetne 4-szerezni folyóból vett hővel. Tehát összességében kb 2,5-szer annyi hőt adna, mint a gáz direkt elégetésével.<br>

<br>
Az &quot;utáljuk&quot; témát nemtom, hogy lehetne megoldani.<br>
<br>
- halozati kapacitas fejlesztese es az atfolyos<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
vizmelegites helyett most az irany eppen a tarolos vizmelegites es a<br>
kozpontilag vezerelt okos fogyasztas. a terhelesi csucsokat, amik az<br>
elosztohalozat es a termeles csucskapacitas igenyet noveli<br>
</blockquote>
<br>
Végülis ez érthető, csak valamikor régen mintha olvastam volna olyat, hogy egy halom helyen, pl a németeknél legalábbis egy időben nagyon elterjedt volt az átfolyós villamos vízmelegítés. Lehet, hogy már ott se divat?<br>

<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
 akkor tolti amikor legolcsobb de 7-re kesz lesz. - a klimak okozta<br>
fogyasztast egesz jol kezeli a napelemek betaplalasa. raadasul a<br>
napelem elosztott modon, sokezer helyen taplal be, nemhogy nem kell<br>
</blockquote>
<br>
Mármint hűtés üzemmódban.<br>
<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
hozza halozati kapacitast fejleszteni, de meg csokkenti is a halozat<br>
 terheleset. - a futes napelemmel teljesen almas. nem az a gond hogy<br>
ejjel kell futeni, hanem hogy telen kb egyaltalan nem sut a nap.<br>
nappal sem. rovid is a nappal, es sok a felho.<br>
</blockquote>
<br>
Nem igazán van ám így! Nem mondtam, hogy a napelemekre kellene bízni a fűtést, csak azt, hogy már most is sok helyen rengeteg energiát termelnek a napelemek, ezért vannak helyek, ahol gondban vannak erőművek. A napelemek kiegészítenék a bazinagy beruházás miatt előállt kapacitást, hogy fűtésre is lehessen az áramot használni. Nappal is kell fűteni.<br>

<br>
A téli napok jelentős része napsütéses. Erre akkor jöttem rá, miután nem az állami cégnél dolgoztam, ahova sötétben mentem be, és sötétben jöttem ki. Akkor éreztem úgy, hogy télen egyáltalán nem süt a nap. Amióta itthon vagyok, kiderült számomra, hogy rengeteg napsütötte téli nap van - sokszor dermesztő hideg mellett.<br>

<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Paks:<br>
 - a mostani blokkok helyett kell masik<br>
 - tobb kisebb blokk elonyosebb lenne nagyon sok szempontbol<br>
</blockquote>
<br>
Ez volna a lenne. Én meg arra írtam, amit, ami most előállt. Ezért mondtam előre menekülésnek.<br>
<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
 - nem latszik, hogy mik lesznek azok az eromuvek, amik a csucsot<br>
szolgaljak ki. amik gyorsak, kiegeszitik a nap/szel eromuveket es<br>
reagalnak a napon beluli ingadozasra. mostanaban ilyeneket csak<br>
gazosakat!!! epitettek nalunk, de azok sem uzemelnek, mert az import<br>
olcsobb.<br>
</blockquote>
<br>
Tehát az import megoldja a problémát - ezek szerint.<br>
(Különben is, szerintem célszerű, ha az élet egyre több területén csinál úgy az eu, mintha már meglenne az európai egyesült államok. Hogy a végén már csak arra kéne rádöbbenni, hogy már tök úgy működik, mintha..., csak már rá kéne nyomni valami papírra valami pecsétet. :-) )<br>

<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Mas:<br>
 - akkor lesz villanyautozas, ha lesz hozza olcso nagykapacitasu<br>
akkumulator. viszont ha lesz ilyen, akkor a napon beluli<br>
terhelesingadozas kerdes hirtelen maskepp fog kinezni. akar veszek<br>
majd otthonra fel millaert egy akksit amirol egy-ket komplett napot<br>
kibir a hazam, akar a kocsim allandoan a halozatra lesz kotve, es a<br>
tolto ketiranyu lesz.<br>
</blockquote>
<br>
Ez is egy megoldás, de én nem hiszek benne. Én is filóztam már azon, hogy kéne ide valami állatnagy kapacú aksi, amivel akár egy 3x100A áramfelvételű kütyüt is meg tudok mérni, ha jófajta invertert alkotok hozzá, aztán rájöttem, hogy akármilyen is az aksi, az tutira nem hosszúéletű. Arra meg keveseknek lesz pénze, hogy otthon energia átmeneti tárolása céljából akkutelepet használjon.<br>

<br>
A mostanában látható konstrukciókban sem úgy tűnik, hogy pl az autóban csereaksi lenne a módi, hanem teleraknak vele pl padlólemezt. Szóval még akkucsere céljából se látszik, hogy otthon bármi okból akkut tartanának a népek.<br>

<br>
De persze lehet, hogy ez később mégis megvalósul. Inkább azt látom elérhetőbbnek, hogy átalakul az autóbiztosítási rendszer pl a svájci rendszer szerintire, aminek a következtében simán lehet otthon 1 rendszámmal 2 autót is tartani (vagy 2 helyett 3-at), így a célnak megfelelővel indul bárhova, aki autóval indul. Ez egyúttal a töltött akku kérdést is megoldaná.<br>

<br>
hjozsi <br>
______________________________<u></u>_________________<br>
Epitesz mailing list<br>
<a href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" target="_blank">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br>
<a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/<u></u>mailman/listinfo/epitesz</a><br>
</blockquote></div><br></div>