<html>
  <head>
    <meta content="text/html; charset=iso-8859-2"
      http-equiv="Content-Type">
  </head>
  <body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
    De a halozaton a fofazis rant nem? Es minel tovabb porog fel, annal
    tovabb tart a rantas.<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">On 2016. 01. 30. 10:51, Vajk Fekete
      wrote:<br>
    </div>
    <blockquote
cite="mid:CAH4KQN+2PVc5sthUqrhwyt0U=R1oxEb91TiPJPz+Ch-u-rpNCQ@mail.gmail.com"
      type="cite">
      <p dir="ltr">azert mert ugrik, meg a halizaton is rant.</p>
      <p dir="ltr">ez valami brutal tulmeretezett motor. 750watt es 18
        kilo. ekkora vazban 2200wattos is szokott lenni. kinaiak 6
        kilobol kihozzak a 750w aszonkron mocit.</p>
      <p dir="ltr">vajk</p>
      <div class="gmail_quote">On Jan 30, 2016 10:14 AM, "Hofferek
        Attila" &lt;<a moz-do-not-send="true"
          href="mailto:attila.hofferek@soka.co.hu">attila.hofferek@soka.co.hu</a>&gt;
        wrote:<br type="attribution">
        <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
          .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
          <div bgcolor="#FFFFFF" text="#000000"> Egyébként zavar a
            "nagy" indítónyomaték, már amennyire ez a fogalom 1f motorra
            értelmezhető?<br>
            <br>
            <div>On 2016. 01. 30. 9:59, Vajk Fekete wrote:<br>
            </div>
            <blockquote type="cite">
              <div dir="ltr">
                <p>Na, meg is van. Forog szépen. Nagyon köszönöm az
                  összefoglalást, Hihetetlen hogy a gépész
                  villanyszerelők számára az ilyen rajzokat addig
                  egyszerűsítik, hogy teljesen érthetetlen lesz. A
                  lényeg, hogy a főfázis direktbe, a segédfázis
                  kondival, a segédfázis csak induláshoz, nyomógombbal,
                  vagy a főfázissal sorbakötött meghúzótekerccsel.</p>
                <p>A gyári rajzok is megvilágosodtak ez alapján, és az
                  én motorom is. Meg is lett a két eltérő anya, ahova
                  lehetett a kábel téve. Bekötöttem, forog szépen. Ha
                  nekem nem kell nagy indítónyomaték, akkor
                  csökkenthetném a kondit?</p>
                <p><br>
                </p>
                <p>Vajk</p>
                <p dir="ltr"><br>
                </p>
                <p dir="ltr"><br>
                </p>
                <div class="gmail_quote">On Jan 30, 2016 1:05 AM,
                  "jhidvegi" &lt;<a moz-do-not-send="true"
                    href="mailto:jhidvegi@gmail.com" target="_blank">jhidvegi@gmail.com</a>&gt;
                  wrote:<br type="attribution">
                  <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
                    .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Vajk

                    Fekete wrote:<br>
                    <br>
                    <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
                      .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
                      Erősen hasonlít a helyzet, de nekem nem
                      egyértelmű. Itt egy kép, hátha<br>
                      átmegy.<br>
                      A barna-kék a kondi, a fenti három a relé. Sajna
                      nem látszik hova volt<br>
                      kötve a betáp.<br>
                    </blockquote>
                    <br>
                    Ha összeveted a belinkelt két rajz közül a
                    jobboldalival, akkor a képen látható két jobbszélső
                    csavarra kötném a delejt.<br>
                    <br>
                    Ugye a linken lévő rajzon a fázis (L) olyan helyre
                    van kötve, ahol csak a relé egyik madzagja van. Ez
                    nálad a fekete kanócú csavar.<br>
                    <br>
                    A nulla meg a rajzon oda megy, ahol csak a két
                    tekercsvég van összekötve, ez meg a jobb alsó lemez
                    két csavarja.<br>
                    <br>
                    Természetesen a nulla és a fázis felcserélhető.<br>
                    <br>
                    Esetleg, ha kételyek vannak, egy 2kW-os rezsót
                    sorbakötve ki lehet lőni a nagy hibát. De ha
                    komótosan elindul a rezsón át is a masina, akkor
                    kihagyod, és rendesen fog elindulni. (Én rezsó
                    nélkül is be merném kapcsolni így.)<br>
                    <br>
                    A működés a rajzról is követhető: a főtekercs
                    (U1-U2) árama átmegy a relé tekercsén. Ez az áram
                    indulástól felpörgésig elég nagy ahhoz, hogy a relé
                    behúzzon, és rákapcsolja a kondira a fázist, aminek
                    a másik vége a másik tekercs szabad végére van
                    kötve. A nulla a két tekercs közös pontja. Felpörgés
                    után a főtekercs árama lecsökken, a relé elenged.<br>
                    <br>
                    hjozsi <br>
                    _______________________________________________<br>
                    Epitesz mailing list<br>
                    <a moz-do-not-send="true"
                      href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu"
                      target="_blank">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br>
                    <a moz-do-not-send="true"
                      href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz"
                      rel="noreferrer" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br>
                  </blockquote>
                </div>
              </div>
              <br>
              <fieldset></fieldset>
              <br>
              <pre>_______________________________________________
Epitesz mailing list
<a moz-do-not-send="true" href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" target="_blank">Epitesz@lists.javaforum.hu</a>
<a moz-do-not-send="true" href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a>
</pre>
            </blockquote>
            <br>
            <pre cols="72">-- 
Hofferek Attila</pre>
          </div>
          <br>
          _______________________________________________<br>
          Epitesz mailing list<br>
          <a moz-do-not-send="true"
            href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br>
          <a moz-do-not-send="true"
            href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz"
            rel="noreferrer" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br>
          <br>
        </blockquote>
      </div>
      <br>
      <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
      <br>
      <pre wrap="">_______________________________________________
Epitesz mailing list
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a>
</pre>
    </blockquote>
    <br>
    <pre class="moz-signature" cols="72">-- 
Hofferek Attila</pre>
  </body>
</html>