<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=iso-8859-2"
http-equiv="Content-Type">
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
De a halozaton a fofazis rant nem? Es minel tovabb porog fel, annal
tovabb tart a rantas.<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">On 2016. 01. 30. 10:51, Vajk Fekete
wrote:<br>
</div>
<blockquote
cite="mid:CAH4KQN+2PVc5sthUqrhwyt0U=R1oxEb91TiPJPz+Ch-u-rpNCQ@mail.gmail.com"
type="cite">
<p dir="ltr">azert mert ugrik, meg a halizaton is rant.</p>
<p dir="ltr">ez valami brutal tulmeretezett motor. 750watt es 18
kilo. ekkora vazban 2200wattos is szokott lenni. kinaiak 6
kilobol kihozzak a 750w aszonkron mocit.</p>
<p dir="ltr">vajk</p>
<div class="gmail_quote">On Jan 30, 2016 10:14 AM, "Hofferek
Attila" <<a moz-do-not-send="true"
href="mailto:attila.hofferek@soka.co.hu">attila.hofferek@soka.co.hu</a>>
wrote:<br type="attribution">
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<div bgcolor="#FFFFFF" text="#000000"> Egyébként zavar a
"nagy" indítónyomaték, már amennyire ez a fogalom 1f motorra
értelmezhető?<br>
<br>
<div>On 2016. 01. 30. 9:59, Vajk Fekete wrote:<br>
</div>
<blockquote type="cite">
<div dir="ltr">
<p>Na, meg is van. Forog szépen. Nagyon köszönöm az
összefoglalást, Hihetetlen hogy a gépész
villanyszerelők számára az ilyen rajzokat addig
egyszerűsítik, hogy teljesen érthetetlen lesz. A
lényeg, hogy a főfázis direktbe, a segédfázis
kondival, a segédfázis csak induláshoz, nyomógombbal,
vagy a főfázissal sorbakötött meghúzótekerccsel.</p>
<p>A gyári rajzok is megvilágosodtak ez alapján, és az
én motorom is. Meg is lett a két eltérő anya, ahova
lehetett a kábel téve. Bekötöttem, forog szépen. Ha
nekem nem kell nagy indítónyomaték, akkor
csökkenthetném a kondit?</p>
<p><br>
</p>
<p>Vajk</p>
<p dir="ltr"><br>
</p>
<p dir="ltr"><br>
</p>
<div class="gmail_quote">On Jan 30, 2016 1:05 AM,
"jhidvegi" <<a moz-do-not-send="true"
href="mailto:jhidvegi@gmail.com" target="_blank">jhidvegi@gmail.com</a>>
wrote:<br type="attribution">
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Vajk
Fekete wrote:<br>
<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Erősen hasonlít a helyzet, de nekem nem
egyértelmű. Itt egy kép, hátha<br>
átmegy.<br>
A barna-kék a kondi, a fenti három a relé. Sajna
nem látszik hova volt<br>
kötve a betáp.<br>
</blockquote>
<br>
Ha összeveted a belinkelt két rajz közül a
jobboldalival, akkor a képen látható két jobbszélső
csavarra kötném a delejt.<br>
<br>
Ugye a linken lévő rajzon a fázis (L) olyan helyre
van kötve, ahol csak a relé egyik madzagja van. Ez
nálad a fekete kanócú csavar.<br>
<br>
A nulla meg a rajzon oda megy, ahol csak a két
tekercsvég van összekötve, ez meg a jobb alsó lemez
két csavarja.<br>
<br>
Természetesen a nulla és a fázis felcserélhető.<br>
<br>
Esetleg, ha kételyek vannak, egy 2kW-os rezsót
sorbakötve ki lehet lőni a nagy hibát. De ha
komótosan elindul a rezsón át is a masina, akkor
kihagyod, és rendesen fog elindulni. (Én rezsó
nélkül is be merném kapcsolni így.)<br>
<br>
A működés a rajzról is követhető: a főtekercs
(U1-U2) árama átmegy a relé tekercsén. Ez az áram
indulástól felpörgésig elég nagy ahhoz, hogy a relé
behúzzon, és rákapcsolja a kondira a fázist, aminek
a másik vége a másik tekercs szabad végére van
kötve. A nulla a két tekercs közös pontja. Felpörgés
után a főtekercs árama lecsökken, a relé elenged.<br>
<br>
hjozsi <br>
_______________________________________________<br>
Epitesz mailing list<br>
<a moz-do-not-send="true"
href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu"
target="_blank">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br>
<a moz-do-not-send="true"
href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz"
rel="noreferrer" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br>
</blockquote>
</div>
</div>
<br>
<fieldset></fieldset>
<br>
<pre>_______________________________________________
Epitesz mailing list
<a moz-do-not-send="true" href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" target="_blank">Epitesz@lists.javaforum.hu</a>
<a moz-do-not-send="true" href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
<pre cols="72">--
Hofferek Attila</pre>
</div>
<br>
_______________________________________________<br>
Epitesz mailing list<br>
<a moz-do-not-send="true"
href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br>
<a moz-do-not-send="true"
href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz"
rel="noreferrer" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br>
<br>
</blockquote>
</div>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<br>
<pre wrap="">_______________________________________________
Epitesz mailing list
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
<pre class="moz-signature" cols="72">--
Hofferek Attila</pre>
</body>
</html>