<div dir="ltr"><p>Na, meg is van. Forog szépen. Nagyon köszönöm az összefoglalást, Hihetetlen hogy a gépész villanyszerelők számára az ilyen rajzokat addig egyszerűsítik, hogy teljesen érthetetlen lesz. A lényeg, hogy a főfázis direktbe, a segédfázis kondival, a segédfázis csak induláshoz, nyomógombbal, vagy a főfázissal sorbakötött meghúzótekerccsel.</p><p>A gyári rajzok is megvilágosodtak ez alapján, és az én motorom is. Meg is lett a két eltérő anya, ahova lehetett a kábel téve. Bekötöttem, forog szépen. Ha nekem nem kell nagy indítónyomaték, akkor csökkenthetném a kondit?</p><p><br></p><p>Vajk</p><p dir="ltr"><br></p><p dir="ltr"><br></p>
<div class="gmail_quote">On Jan 30, 2016 1:05 AM, &quot;jhidvegi&quot; &lt;<a href="mailto:jhidvegi@gmail.com" target="_blank">jhidvegi@gmail.com</a>&gt; wrote:<br type="attribution"><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Vajk Fekete wrote:<br>
<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Erősen hasonlít a helyzet, de nekem nem egyértelmű. Itt egy kép, hátha<br>
átmegy.<br>
A barna-kék a kondi, a fenti három a relé. Sajna nem látszik hova volt<br>
kötve a betáp.<br>
</blockquote>
<br>
Ha összeveted a belinkelt két rajz közül a jobboldalival, akkor a képen látható két jobbszélső csavarra kötném a delejt.<br>
<br>
Ugye a linken lévő rajzon a fázis (L) olyan helyre van kötve, ahol csak a relé egyik madzagja van. Ez nálad a fekete kanócú csavar.<br>
<br>
A nulla meg a rajzon oda megy, ahol csak a két tekercsvég van összekötve, ez meg a jobb alsó lemez két csavarja.<br>
<br>
Természetesen a nulla és a fázis felcserélhető.<br>
<br>
Esetleg, ha kételyek vannak, egy 2kW-os rezsót sorbakötve ki lehet lőni a nagy hibát. De ha komótosan elindul a rezsón át is a masina, akkor kihagyod, és rendesen fog elindulni. (Én rezsó nélkül is be merném kapcsolni így.)<br>
<br>
A működés a rajzról is követhető: a főtekercs (U1-U2) árama átmegy a relé tekercsén. Ez az áram indulástól felpörgésig elég nagy ahhoz, hogy a relé behúzzon, és rákapcsolja a kondira a fázist, aminek a másik vége a másik tekercs szabad végére van kötve. A nulla a két tekercs közös pontja. Felpörgés után a főtekercs árama lecsökken, a relé elenged.<br>
<br>
hjozsi <br>
_______________________________________________<br>
Epitesz mailing list<br>
<a href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" target="_blank">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br>
<a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" rel="noreferrer" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br>
</blockquote></div>
</div>