<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=iso-8859-2"
http-equiv="Content-Type">
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
Egyébként zavar a "nagy" indítónyomaték, már amennyire ez a fogalom
1f motorra értelmezhető?<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">On 2016. 01. 30. 9:59, Vajk Fekete
wrote:<br>
</div>
<blockquote
cite="mid:CAH4KQNJ8LvwBiJXeo1+nrJnRpE7YqOSzYS0HBMcsgkkeTmerNQ@mail.gmail.com"
type="cite">
<div dir="ltr">
<p>Na, meg is van. Forog szépen. Nagyon köszönöm az
összefoglalást, Hihetetlen hogy a gépész villanyszerelők
számára az ilyen rajzokat addig egyszerűsítik, hogy teljesen
érthetetlen lesz. A lényeg, hogy a főfázis direktbe, a
segédfázis kondival, a segédfázis csak induláshoz,
nyomógombbal, vagy a főfázissal sorbakötött meghúzótekerccsel.</p>
<p>A gyári rajzok is megvilágosodtak ez alapján, és az én
motorom is. Meg is lett a két eltérő anya, ahova lehetett a
kábel téve. Bekötöttem, forog szépen. Ha nekem nem kell nagy
indítónyomaték, akkor csökkenthetném a kondit?</p>
<p><br>
</p>
<p>Vajk</p>
<p dir="ltr"><br>
</p>
<p dir="ltr"><br>
</p>
<div class="gmail_quote">On Jan 30, 2016 1:05 AM, "jhidvegi"
<<a moz-do-not-send="true" href="mailto:jhidvegi@gmail.com"
target="_blank">jhidvegi@gmail.com</a>> wrote:<br
type="attribution">
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Vajk
Fekete wrote:<br>
<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Erősen hasonlít a helyzet, de nekem nem egyértelmű. Itt
egy kép, hátha<br>
átmegy.<br>
A barna-kék a kondi, a fenti három a relé. Sajna nem
látszik hova volt<br>
kötve a betáp.<br>
</blockquote>
<br>
Ha összeveted a belinkelt két rajz közül a jobboldalival,
akkor a képen látható két jobbszélső csavarra kötném a
delejt.<br>
<br>
Ugye a linken lévő rajzon a fázis (L) olyan helyre van
kötve, ahol csak a relé egyik madzagja van. Ez nálad a
fekete kanócú csavar.<br>
<br>
A nulla meg a rajzon oda megy, ahol csak a két tekercsvég
van összekötve, ez meg a jobb alsó lemez két csavarja.<br>
<br>
Természetesen a nulla és a fázis felcserélhető.<br>
<br>
Esetleg, ha kételyek vannak, egy 2kW-os rezsót sorbakötve ki
lehet lőni a nagy hibát. De ha komótosan elindul a rezsón át
is a masina, akkor kihagyod, és rendesen fog elindulni. (Én
rezsó nélkül is be merném kapcsolni így.)<br>
<br>
A működés a rajzról is követhető: a főtekercs (U1-U2) árama
átmegy a relé tekercsén. Ez az áram indulástól felpörgésig
elég nagy ahhoz, hogy a relé behúzzon, és rákapcsolja a
kondira a fázist, aminek a másik vége a másik tekercs szabad
végére van kötve. A nulla a két tekercs közös pontja.
Felpörgés után a főtekercs árama lecsökken, a relé elenged.<br>
<br>
hjozsi <br>
_______________________________________________<br>
Epitesz mailing list<br>
<a moz-do-not-send="true"
href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" target="_blank">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br>
<a moz-do-not-send="true"
href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz"
rel="noreferrer" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br>
</blockquote>
</div>
</div>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<br>
<pre wrap="">_______________________________________________
Epitesz mailing list
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
<pre class="moz-signature" cols="72">--
Hofferek Attila</pre>
</body>
</html>