<p dir="ltr">azert mert ugrik, meg a halizaton is rant.</p>
<p dir="ltr">ez valami brutal tulmeretezett motor. 750watt es 18 kilo. ekkora vazban 2200wattos is szokott lenni. kinaiak 6 kilobol kihozzak a 750w aszonkron mocit.</p>
<p dir="ltr">vajk</p>
<div class="gmail_quote">On Jan 30, 2016 10:14 AM, &quot;Hofferek Attila&quot; &lt;<a href="mailto:attila.hofferek@soka.co.hu">attila.hofferek@soka.co.hu</a>&gt; wrote:<br type="attribution"><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
  
    
  
  <div bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
    Egyébként zavar a &quot;nagy&quot; indítónyomaték, már amennyire ez a fogalom
    1f motorra értelmezhető?<br>
    <br>
    <div>On 2016. 01. 30. 9:59, Vajk Fekete
      wrote:<br>
    </div>
    <blockquote type="cite">
      <div dir="ltr">
        <p>Na, meg is van. Forog szépen. Nagyon köszönöm az
          összefoglalást, Hihetetlen hogy a gépész villanyszerelők
          számára az ilyen rajzokat addig egyszerűsítik, hogy teljesen
          érthetetlen lesz. A lényeg, hogy a főfázis direktbe, a
          segédfázis kondival, a segédfázis csak induláshoz,
          nyomógombbal, vagy a főfázissal sorbakötött meghúzótekerccsel.</p>
        <p>A gyári rajzok is megvilágosodtak ez alapján, és az én
          motorom is. Meg is lett a két eltérő anya, ahova lehetett a
          kábel téve. Bekötöttem, forog szépen. Ha nekem nem kell nagy
          indítónyomaték, akkor csökkenthetném a kondit?</p>
        <p><br>
        </p>
        <p>Vajk</p>
        <p dir="ltr"><br>
        </p>
        <p dir="ltr"><br>
        </p>
        <div class="gmail_quote">On Jan 30, 2016 1:05 AM, &quot;jhidvegi&quot;
          &lt;<a href="mailto:jhidvegi@gmail.com" target="_blank">jhidvegi@gmail.com</a>&gt; wrote:<br type="attribution">
          <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Vajk
            Fekete wrote:<br>
            <br>
            <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
              Erősen hasonlít a helyzet, de nekem nem egyértelmű. Itt
              egy kép, hátha<br>
              átmegy.<br>
              A barna-kék a kondi, a fenti három a relé. Sajna nem
              látszik hova volt<br>
              kötve a betáp.<br>
            </blockquote>
            <br>
            Ha összeveted a belinkelt két rajz közül a jobboldalival,
            akkor a képen látható két jobbszélső csavarra kötném a
            delejt.<br>
            <br>
            Ugye a linken lévő rajzon a fázis (L) olyan helyre van
            kötve, ahol csak a relé egyik madzagja van. Ez nálad a
            fekete kanócú csavar.<br>
            <br>
            A nulla meg a rajzon oda megy, ahol csak a két tekercsvég
            van összekötve, ez meg a jobb alsó lemez két csavarja.<br>
            <br>
            Természetesen a nulla és a fázis felcserélhető.<br>
            <br>
            Esetleg, ha kételyek vannak, egy 2kW-os rezsót sorbakötve ki
            lehet lőni a nagy hibát. De ha komótosan elindul a rezsón át
            is a masina, akkor kihagyod, és rendesen fog elindulni. (Én
            rezsó nélkül is be merném kapcsolni így.)<br>
            <br>
            A működés a rajzról is követhető: a főtekercs (U1-U2) árama
            átmegy a relé tekercsén. Ez az áram indulástól felpörgésig
            elég nagy ahhoz, hogy a relé behúzzon, és rákapcsolja a
            kondira a fázist, aminek a másik vége a másik tekercs szabad
            végére van kötve. A nulla a két tekercs közös pontja.
            Felpörgés után a főtekercs árama lecsökken, a relé elenged.<br>
            <br>
            hjozsi <br>
            _______________________________________________<br>
            Epitesz mailing list<br>
            <a href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" target="_blank">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br>
            <a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" rel="noreferrer" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br>
          </blockquote>
        </div>
      </div>
      <br>
      <fieldset></fieldset>
      <br>
      <pre>_______________________________________________
Epitesz mailing list
<a href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" target="_blank">Epitesz@lists.javaforum.hu</a>
<a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a>
</pre>
    </blockquote>
    <br>
    <pre cols="72">-- 
Hofferek Attila</pre>
  </div>

<br>_______________________________________________<br>
Epitesz mailing list<br>
<a href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br>
<a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" rel="noreferrer" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br>
<br></blockquote></div>