<div dir="auto">Ez nem gond. A tengely belul spiralisan lukas, es mint egy archimedeszi csiga hozza fel az olajat. Nem a habzas olajoz. Az olaj nem habzik ha kifogyott belole az oldott gaz.</div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr">On Mon, Apr 16, 2018, 18:27 jhidvegi <<a href="mailto:jhidvegi@gmail.com">jhidvegi@gmail.com</a>> wrote:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Nekem volt ilyen kompresszorom, nem sokat használtam, de nem is hinném, hogy <br>
lehet belőle hosszú használatra való gépet csinálni. Aztán lehet, hogy nincs <br>
igazam.<br>
Indok: úgy működik a hűtőben, hogy lent az alján van az olaj, ami össze van <br>
keveredve a töltettel ugye. Ez a vákuumtér is egyben, és amikor megy a kis <br>
dugattyús kompresszor, itt forr az anyag, közben valszeg habzik az olajtól, és <br>
ezt szipákolja be. Így működik a kenése. Megy tovább is ezért valamennyi <br>
körbe-körbe, de annyi nem, hogy a dugattyú folyadékütést kapjon.<br>
<br>
Na most, ha levegőt kell összenyomnia, akkor sosem fog az aljára tett kenőanyag <br>
felhabzani, nem fog a középtájon rugókon lógó kompresszor rész kenést kapni <br>
sehogyse, ergo előbb-utóbb beáll, vagy nem tudom, hogy megy majd tönkre kenés <br>
nélkül, és arra sincs ötletem, hogyan lehetne megoldani a kenését máshogy, mint <br>
felhabzós olajjal.<br>
<br>
Vannak dugattyús gépek, pl járműmotorok, amikben a kenést vagy a hajtórúd olajba <br>
verdesése oldja meg úgy, hogy felszóródik a henger falára az olaj, meg van, ahol <br>
kényszeráramlású az olaj, és megfelelő utakon eljut minden olyan helyre, ahol <br>
elengedhetetlen a kenés (autóknál ez a legfőbb módi asszem). A <br>
hűtőkompresszorban semmi ilyen nincs, és a hajtórud se tud belelógni az olajba.<br>
<br>
Mivel úgyis levegőhöz kell, esetleg egyet szét lehet vágni, megnézni a <br>
szerkezetét, lehet-e valamit kitalálni, hogy mégis kapjon kenést. <br>
Összehegeszteni nem gond, meg nem is biztos, hogy hegesztéssel kell összerakni. <br>
A vákuum nem olyan nagy dolog, állítom, hogy még szigszalaggal összeragasztva is <br>
menne. :-) Főleg, hogy légkompresszor üzemmódban ez a tér mindig légköri <br>
nyomáson van, szóval akár nyitott is lehet. A nyomó oldalon vékony, hajlékony <br>
csővel megy az összenyomott töltet (gáz) a kimenő csonkhoz. Így ki lehetne <br>
alakítani belül egy olyan elrendezést, hogy ez a szóróolajozás mégis létrejöjjön <br>
valahogy. Vágtam már szét kompresszort, de nem emléxem a kis szerkezet <br>
kinézetére sajnos. Talán a neten lehet képet találni róla. Még az se ugrik be, <br>
hogy a motor meg a kompresszor hogy néz ki egymáshoz rendelve.<br>
<br>
hjozsi<br>
<br>
Vajk Fekete wrote:<br>
> Sziasztok,<br>
><br>
> Régi vágyam, hogy egy hűtőkompresszorból csináljak egy kompresszort. <br>
<br>
_______________________________________________<br>
Epitesz mailing list<br>
<a href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" target="_blank" rel="noreferrer">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br>
<a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br>
</blockquote></div>