<div dir="auto">a vastest, mert kb egy fekre indul ra. rossz esetben percenkent.<div dir="auto"><br></div><div dir="auto">77ezerert talaltam gepet, ami majdnem 20 kilo :)</div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">On Mon, Aug 12, 2019, 13:19 jhidvegi <<a href="mailto:jhidvegi@gmail.com">jhidvegi@gmail.com</a>> wrote:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Vajk Fekete wrote:<br>
<br>
> attol szakad szet a kommutator, hogy elfordul a forgoresz a tengelyen.<br>
><br>
> mert nagyon nagy az indulo nyomatek es gyakori az indulas, ki-be<br>
> kapcsolas.<br>
<br>
Lehet, hogy hihetetlen, de gondolkodtam egy kicsit ezen.<br>
Nem okés az okfejtés. Az indítónyomaték, mármint ami magának a motornak a <br>
hirtelen elindulásával kapcsolatos, az nem jelenik meg a tengelyen. Ott csak az <br>
a nyomaték jelenik meg, amit a terhelés (a szivattyú) okoz, ami részben a <br>
víznyomással függ össze, részben ott is vannak tömegek.<br>
<br>
A lassabb indulás csak ezeknek a szivattyútömegeknek a gyorsításában játszhat <br>
szerepet.<br>
Szóval asszem nem oldja meg a problémát a lágyindítás.<br>
<br>
Végülis mi forgott el a tengelyen? A vastest, vagy csak a kommutátor? A <br>
kommutátor elfordulását természetesen okozhatja a túl gyors indulás, ha xarul <br>
van a tengelyen rögzítve. A vastestét nem.<br>
<br>
hjozsi <br>
<br>
_______________________________________________<br>
Epitesz mailing list<br>
<a href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" target="_blank" rel="noreferrer">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br>
<a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br>
</blockquote></div>