[Foto] Canon gep es szerviz problema

Visontay Peter sentinel at sch.bme.hu
2003. Jún. 3., K, 05:11:25 MET DST


Sziasztok!

Köszönöm mindenkinek, aki a Canon szervizes levelemre válaszolt!

Most válaszolok én is a javaslatokra/megjegyzésekre:

Sosa írta:
> Szia, a problema muszaki megoldasat nem tudom, de mivel en is szervizben
> dolgozok tudom, hogy mennek a dolgok, es ehhez szeretnek hozzaszolni. Mivel
> a tobbi G3 nem csinalja a hibat (lista) ezert nyilvan a tied hibas (vagy
> maskepp fogalmazva a gyari specifikacio szelen helyezkedik el (de meg benne
> van a szerviz szerint.)) Es valoban elofordul, hogy azeket a gyari
> specifikaciokat ugy szabjak meg, hogy megnezik a leggagyibb darabot es az
> meg beleferjen. De azert nem ez a jellemzo. Raadasul a te geped ha csak
> neha csinalja akkor en inkabb valami hibara gyanakodnek, mint a gyari
> specifikaciot meg teljesito szorasra.

Igen, én sem hiszem, hogy a Canon megengedné magának, hogy hibátlan
(azaz a gyári specifikációt teljesítő) darabként adjon el egy olyan
gépet, ami csúnya színhibákat csinál. Biztos vagyok benne, hogy a
gép a hibás - csak sikerüljön erről a szervizt is meggyőzni.

> En visszamennek es vernem az asztalt. Mutassak meg a gyari specifikaciot
> (amit a szervizek megkapnak irasban, tobbnyire a szervizdokumentacio
> reszekent) amibol egyertelmuen kiderul, hogy elozoleg igazat mondtak.

Egy ilyen specifikáció hogyan néz ki, mit tartalmaz? Csak hogy ne ott
lássak először ilyet, és tudjam, mit kell rajta nézni :-)

> Aztan, ha ez sem eleg (nem hiszem, hogy lesz irasuk errol) vasarlok
> konyvebe beleirni alairatni 

Ez korábban is érdekelt, hogy hogy működik - ha beírok a vásárlók
könyvébe, az hogyan jut el a fogyasztóvédőkhöz? Gondolom, hogy vannak
szúrópróbaszerű ellenőrzések, de amíg így eljutnak egy konkrét
céghez... ha bejelentést teszek az FVF-nél, akkor belátható időn
belül ellenőrzést tartanak a problémás cégnél? És ha igen, mit
ellenőriznek? És hogy lesz ebből nekem kijavított/cserélt gépem? :-)

Nem örülök, hogy ilyenekkel kell foglalkoznia az embernek, de jó, ha
ezt megtanuljuk egyszer, mert bármikor jól jöhet :) :(

> es kerni a termek fogyasztovedelem altali
> bevizsgalasat. En meg felhivnam elotte a fogyasztovedoket, hogy teljesen
> tisztan lassak. Nagyon sok helyen megprobaljak lerazni az ugyfelet, es
> ennek az lehet peldaul az oka, hogy a szerviz atalanyba bevallalja egy
> szallitmany szervizeleset, es mivel ezeket a cuccokat nem igazan tudja
> javitani ujat kene adnia, ami kesz vesztesseg. Ne hagyd magad!

Sajnos tisztán látszott, hogy itt is erről van szó (azaz le próbáltak
rázni), csak nem igazán tudtam mit lépni válaszul.

Egyébként azt még elmondta az ottani ürge, hogy lehet kérni, hogy a
Kermi vizsgálja be az adott terméket, és mondják meg, hogy szerintük
megfelel-e a dolog az előírásoknak. Két probléma van:
- elmondása szerint mostanában változott a törvény, és már csak
magánszemélyek csináltathatnak ilyen ellenőrzést, céges termékekről
nem lehet (ez a kamera céges).
- valamilyen számítógépes ellenőrzésről beszélt, ami gyakorlatilag
egyezik a szerviz által használt számítógépes módszerrel, és azt
mondta, hogy nem hiszi, hogy ott mást mondanának a gépre, mint ők.

Ez a számítógépes vizsgálat mit takar? Egyáltalán, mennyi esélye van
kimutatni olyan dolgokat, amik nem mindig jönnek elő, és leginkább csak
szemmel lát az ember?

Kétszeri Csaba írta:
> Fenyegetozz veluk:
> http://www.fvf.hu/
> Tegyel bejelentest, ha szukseges.

Még bízom benne, hogy sikerül "békés" úton lerendezni az ügyet,
de ha nem, akkor ez lesz :(

> Hivatkozz arra, hogy ha tenyleg benn van a speckoban, hogy ennyire
> rossz kepeket is keszithet a gep, akkor erre nem hivtak fel a
> figyelmed, ezzel jelentosen befolyasoltak a dontesedet, hogy ezt a
> gepet vedd meg. 

Szerinted ez használna? Az a baj, hogy az ürge állítása szerint ezek
a képek teljesen normálisak(???), és (mint az első levelemben is írtam)
szerinte biztos a fényviszonyok miatt lettek ilyenek... még az
egyszínű szürke fal is, vakuval fényképezve. Bárhogy győzködtem,
hogy ez abnormális, ő a sárgaházi ápolók nyugalmával mondta el
újra és újra, hogy márpedig ő ezt nem tartja hibának.

> Ha tajekoztatnak a jelenseg elofordulasarol, akkor nem
> vetted volna, es koveteld vissza a penzedet.

Apróbb probléma ezzel, hogy nem náluk vettem a gépet (bár lehet, hogy
a szerviz esetén ez mindegy).

> Elszinezodott sarokkal a gep nyilvan nem hasznalhato korlatlanul eredeti
> funkciojara.
> Ragaszkodja a penzedhez, igy "engedmenyt" tudsz tenni, hogy elfogadod
> a cseret azonos tipusra, ha az nem hibas.

Ez így korrekt, valószínűleg ezt fogom első körben megpróbálni.

Papp Tibor írta:
> Az enyem (S45) azt csinalja, hogy nagyobb erzekenysegre allitva
> (200, 400), hosszabb zaridoknel (blendetol, zoomtol fuggetlenul)
> megjelenik egy csikszeru elszinezodes a kep bal oldalan. 1s zaridonel
> kiugroan erosen, ennel hosszabb es rovidebb (de eleg hosszu) idoknel
> gyengebben. Mindezt akkor, ha felvetel kozben bekapcsolt allapotban
> van az LCD. Ha kikapcsolom, akkor nincs semmi gond. Tehat egyertelmuen
> az LCD hattervilagitasatol kap fenyt.

De hogy kerül az LCD fénye az elöl lévő optikába? :)

> En is elvittem ugyanoda. A holgy atvitte a szervizesekhez, majd
> onnan visszaterve kozolte, hogy hat bizony ezt ki kell vizsgalni,
> es az legalabb ket het. Mivel mostanaban majdnem minden hetvegen
> kellene nekem a gep, nem hagytam ott. Viszont erosen gondolkodom,
> hogy mit csinaljak. Mondjuk ez egyertelmuen hibas, itt szo sem lehet
> semmilyen hatarertekrol, csak attol felek, hogy ha beadom, fel
> evig nem latom viszont...

A Canon garancialevelében (a kis sárga cetli) benne van, hogy
2 hét alatt ki kell javítaniuk, vagy adni egy cseregépet.
Hogy ezt betartják-e, azt nem tudom - nekem megvolt két hét alatt
a "javítás" (= nem csináltak semmit), de ha tényleg van vele
valami teendő, nem tudom, mennyire megbízhatóak.

> En ugy latom, hogy ujabban eleg sok a panasz a Canon """olcsobb"""
> digit gepeire. Legtobb reklamacio a gyarilag belul koszos optikak
> miatt van. Foleg az A sorozatnal, de az S-nel is elofordul. Az

Nekem az A40-nel szerencsére nem volt ilyen problémám.

> meg lekopnak a feliratok... Viszont a G3 azert mar nyugaton sem
> sorolodik a legolcsobb gepek koze, es nem is olvastam tul sok
> problemarol. 

Én sem, ezért is furcsa, hogy ilyen gond legyen ezzel a darabbal.
És a 35-140mm-es f2.0-3.0 fényerejű optika nem is hiszem, hogy a
rossz minőségűek közé tartozna - bár a mai világban ki tudja...

Kaczmarek Edvard írta:
> A jotallasi legyen rajta kell lennie, mi a fodarab (az ottani
> szohasznalattal jelentos resz). Jelentos resz cserejekor arra a reszre
> kezdodik ujra a jotallas.

Hm. Én erről nem is tudtam - most megnéztem, és _nincs_ kitöltve
"A termék fő részegységei, kiegészítői" mező :-(
Kitölthetem én? :)

Sas Gábor írta:
> A "kepviselt" markanak viszont garantaltan artanak vele, es
> talan epp ezzel lehetne megfogni oket. Nem hiszem, hogy a
> jonevu fotos vilagcegek standardjainak megfelelne, amit
> idehaza a nevukben muvelnek...

Biztos, hogy nem. Megjegyzem, hogy a Canon eCare (ez az online
Canon support, de csak az USA-ban vett termékeknél segítenek :( )
levelei alján ott az aláírás:
"Customer Satisfaction... The most important product we support!"

Hát, sajnos ez nálunk nem érvényes :-(

Kösz a segítséget,
Visontay Péter
http://prodigycenter.com/cv/photography.php



További információk a(z) Foto levelezőlistáról