[Foto] zeneszportrek, SURGOS!
Bere Mario - MARIO.HU
bere at mario.hu
2004. Nov. 9., K, 08:00:10 MET
Szia!
Filmben szerintem, ha végig vakuzol, nem kell 400-nál nagyobb érzékenység.
Vakuzás kapcsán: ha van elegendő helyi világítás (és egy koncerten v.szeg
lesz), akkor a vakut csak derítésre használd, második redőnyre
szinkronizálva, és 1/30, 1/15 del fotózva. Lehet, hogy ekkor kevés lesz az
indirekt, de használhatod direktben, a lágyító előtétet felcsapva.
Talán a legjobban akkor jársz, ha minden beállítást megcsinálsz kétszer,
egyszer önjáró módban teljes vezérléssel indirekt vakuzással, és egyszer
második redőnnyel, derítő vakuzással.
A második redőnyös képek azért sokkal jobbak, mert feljönnek a helyi fények,
csillannak a dobok, a hangszerek, a háttér nem lesz csúnya. Nem is érzed
igazán, hogy vaku van rajta, viaszont a második redőny maitt az alakok
élesek és jól exponáltak lesznek. (Gép időelőválasztásban, a vaku második
redőnyön, ttlben kell álljon)
Pár kép, melyeknek többsége eos5-ez540 párosítással készült:
http://www.mario.hu/foto.htm http://www.mario.hu/koncert.htm (itt pl.
szelidi tó feszt, animás képek)
Egy példa hosszú záidőre (kb fél másodperc) és direktbe második redőnyös
vakura : http://www.mario.hu/pic/refpic/him.jpg
Egy példa a nagy fényerejű obi + 1600 Asa Fuji párosításra:
http://www.mario.hu/pic/refpic/ez3.jpg
Egy példa a picit hosszabb záridő + második redőny + szembe deítésre:
http://www.mario.hu/pic/refpic/hs7.jpg (A háttér is jó és látszik, összeszed
annyi fényt)
Röviden ennyi, és bocs az önreklámért :)
Mario
További információk a(z) Foto levelezőlistáról