[Foto] Canon vs. Nikon
dMT alias Medve
drmoso at prolan.hu
2005. Jan. 14., P, 19:59:30 MET
CG> Továbbra sem döntöttem fényképezőgép mellett, csak annyit,
CG> használtat most nem veszek,
Ezt gondolt át még egyszer! Különösen filmes gépnél óriási
különbség van ár/teljesítményben. Ugyanazért az árért
sokkal-sokkal jobb gépet kapsz, illetve ugyanazt a tudást sokkal
olcsóbban megkapod. Még szembetűnőbb ez, ha nem a beszerzési árral
számolsz, hanem azzal, hogy mennyit amortizálódik nálad, levonod
belőle az eladási árat.
CG> erősen elkezdtem hajlani, több okból a Canon felé, részben a
CG> régebbi listás beszélgetéseket, elemzéseket elolvasva, részben
CG> más hozzáolvasás után.
Egyetértek. Ha a keresőt elviseled, nem rossz választás.
CG> kategóriájú gépek, pl. EOS 30VD, 33V többet tudnak (persze újabbak),
És mennyi egy 33V újonnan? Gondold meg, hogy 50eért kapsz EOS-5-t,
100eért EOS-1n-t. És azért egy 1n két kategóriával magasabban van.
CG> használható-e ez a szemvezérléses fókuszpont kiválasztás például?
Igen. EOS-5-tel próbálgattam, nekem jól működött. Engem egy
zavart, hogy késése van, gondolkodik egy picit. De még így is
gyorsabb, mintha kézzel nyomom-tekerem. Ezért én vagy csak a
középsőt használom, vagy szemmel verést. Sajnos(?) az EOS-1n-ben
nincsen, ott legtöbbször csak a középsőt használom.
CG> És jók-e a Canon zoom-objektívek mondjuk az alsóbb árkategóriában,
CG> amiben én most gondolkodom, 50-70000 ft.-ig?
ez nagyon függ attól, mit nevezel "jó"-nak. Jók, mert képet
csinálnak. Éles, kontrasztos képet csinálnak. Mennyire éles? Hát
sokkal kevésbé, mint egy kétszer ennyibe kerülő nem zoom, de van
akinek ez is elég.
CG> Mert a nikkorokhoz képest elég rossznak tűnik a fényerejük,
CG> gyakran f4-f4.5-nél kezdődik, míg hasonló kategóriában a
CG> nikkor f3.3-f3.5-től.
??
Nekem az a tapasztalatom, hogy szinte ugyanazokat az
objektíveket csinálja a két szomszédvár. Pl. a 28-105/3.5-4.5 pont
ugyanolyan mindkettőnél.
A leggyengébb kategória a 4-5.6 -osak.
A következő prémium a 3.5 - 4.5
Néhány cég csinál 2.8-4 -et
A nem változó blendéjűek jobbak szoktak lenni ebből f4 a gyengébb.
Végül minden cégnél a végig 2.8 a legfelső profi kategória.
Ettől a sémától legfeljebb teljesen jelentéktelen 1/3FÉ-ben térnek
el a gyártók. De mit ér 1/3 FE, ha a kép széle felé 3FE-t esik a
világosság?
Elméletileg a fényerőnek semmi köze a minőséghez, de épp úgy, mint
ahogy a luxusautókba teszik a legnagyobb köbcentis motort itt is
együtt mozognak a jellemzők, egydimenziósan kategorizálnak.
--
dMT alias Medve
További információk a(z) Foto levelezőlistáról