[Foto] buheratorok! Megcsiptuk! Fizettunk! Hozzuk haza!

dMT alias Medve drmoso at prolan.hu
2006. Jún. 7., Sze, 11:41:56 MET DST


AB> rosszul tudom, hogy EU-n belul nem kell a szervekkel foglalkozni?
AB> Ebbol a szempontbol mar EU-sok vagyunk, nem?
Elviekben tökéletesen igazad van. EU tagok vagyunk, nincs vám, még
kereskedelmi mennyiségre sem. Elméletileg teljesen szabadon behozhat
három vagonnyi fanszőrzetborotvát Hollandiából a PROLAN ZRT.
De.
De azért van kismillió hülye (és nem hülye, de ez van kisebbségben) szabály.
Mert pl. az osztrákok kijelentik, hogy hozzájuk csak téli gumival
lehet bemenni, a franciákhoz nem vihetek korlátlan mennyiségben
libamájat, ha autót hozok be, akkor regisztrációs adót kell fizetnem,
élelmiszeregészségügyi és állategészségügyi szabályok vannak, minden
ország vigyáz a nemzeti értékeire, ha az EU-s Görögországból kilépőnél
egy amforát találnak lecsapják.
Az, hogy "szabad" még nem jelenti azt, hogy nincs hozzá adminisztráció.
Mo.-n hagyományosan is túlzott bürokrácia volt, erre az EU-s szabályok
még additívan rakódtak rá, manapság már minden pisilés előtt három
oldalnyi statisztikai lapot kell kitöltenem, "Mert ez EU-s előírás!"
felkiáltással.
A nemzetközi árufuvarozás sajátos szakág. Szabályzott piac. (Mint a
reptéri taxizás.) Kívülálló számára áttekinthetetlen műszaki és
eljárási szabályokkal. Hol hány tonna lehet a tengelynyomás, milyen
papírok lennek az autónak, sofőrnek, hol szabad és hol nem szabad
menniük, milyen menetlevél, fuvarlevél, marhalevél, szállítólevél,
bizonylat, számla, meghatalmazás, megbízás kell ahhoz, hogy
elindulhasson egy teherautó. Én annyira hülye vagyok ehhez, hogy azt
sem tudom mi az a "speditőr", de azt tudom, hogy folyton kérdezik.

Akinek van valamilyen _konkrét_ tapasztalata, ötlete, telefonszáma,
jótanácsa az ossza meg!

--
dMT alias Medve




További információk a(z) Foto levelezőlistáról