[Foto] Temetni jottem - mar sokadszor

dMT alias Medve drmoso at prolan.hu
2007. Dec. 20., Cs, 10:32:19 MET


> Medve, aki nem hasznalja az EOS 1-et es Thomas, aki nem hasznalja az
> F4-et es a tobbiek!
> Csak azt szeretnem mondani, hogy FF nega rulez!
Ezzel tökéletesen egyetértek. Rengeteg ff képet csináltam.
Nagyon szeretem azokat a képeimet.
Ma már sokkal ritkábban, mert macerás, sok vele a munka.
Majd ha nyugdíjba megyek! Ott van hozzá mindenem, ami elég éltem
végéig, akkor is ha a környezetvédõk, terroristaelhárítók, a
paternalista állam, aki saját magamtól akar megvédeni betiltják a
fixír, az ezüsthalogenidet, meg a tankok árusítását.
De én egy ff filmet nem alázok meg azzal, hogy egy EOS-1-be tegyem. Az
EOS-1 egy filmmel mûködõ digitális gép. Komputer-like interfész, nagy
sebességû, géppuskaroppogásszerû, de minõségre igénytelen fotózásra
kitalálva. Az AF nem pontos, a kézi élességállítás lehetetlen, stb.
Anno a Nikon F70-t használtam ff-re. Akkor jöttem rá, hogy nem arra
való. Akkor FF-re a Nikon FG-t, meg a Nikon FE2-t használtam.
Ma az FF filmet nem is a Contaxba fûzöm, hanem a Spotmaticba.
Az illik hozzá.

> Kerem kapcsojjaki!
? Mit kapcsoljak ki?

> Itt abba is hagyhatnam, de megse... Hetvegen nezegettem Taschen
> kiadvanyt XX. szazad fotoirol, meg rendezgettem sajat kepeimet es a
> fenti kovetkeztetesre jutottam. Nem is szeretnem ezt itt sokkal
> bovebben fejtegetni.
Azt magyarázd meg inkább, hogy a lányom miért nem szereti a FF-t?
Benne a FF a régi/ócska/szomorú/hiányos/elromlott hangulatát árasztja.
Hivatkozik nekem, hogy a filmekben is a szomorú visszaemlékezõs
jelentek FF-k, a mai vidám jelentek meg képrázatos színekben
pompáznak.
Próbálom neki magyarázni, hogy a ff egy absztrakció, elhagy egy olyan
dolgot, ami csak zavarna a lényeg közvetítésében, elvonná a figyelmet,
mert a lényeg a kompozíción, a fényeken, a formákon, az
arckifejezéseken, a mozdulatokon, a vonalakon van, ezzel 2D-ben
hihetetlenül sok mindent ki lehet fejezni, a színek nem szükségesek,
sõt, sokszor ártanak, mert az alkotó nem tud velük mit kezdeni, a
nézõt meg zavarja, mert arra figyel, hogy milyen szép piros a tulipán,
nem a temetõi hangulat visszaadásának tökéletességére, az önmagába
visszahajló szomorúfûz ágainak vonala által.

> Elmondom inkabb az uj civilizacios eszmefuttatasomat a lustasagrol,
> amiben vegulis nincs semmi uj, es ha mar fotozas akkor kezdjuk
> azzal. Jobb-e a digi a filmnel? Nem jobb, maximum ugyanolyan.
> Kenyelmesebb-e? Igen. Jobb-e a bolti keszkaja a kiskertben
> megtermeltnel? Nem jobb, maximum ugyanolyan. Kenyelmesebb-e? Igen.
> Jobb-e a varosi tavfutes a kandalloban pattogo faparazsnal? Nem
> jobb. Kenyelmesebb-e? Igen. Es igy tovabb sorolhatnam
> vegtelensegig... minden civilizacios talalmanyt a lustasag hajtja.
Ez természetes, minden jobb mûszaki egyetemen azzal kezdik a mérnökök
oktatását, hogy a legfõbb mérnöki erény a lustaság. A mérnökök több
ezer éve azon dolgoznak, hogy másoknak kevesebbet kelljen dolgoznia.
 Ugyanazon outputért. Mivel ~ugyanannyiad része dolgozik a
 népességnek, ezért a mérnökök tevékenységének eredményeképpen egyre
 több output áll elõ. Így van ez a képrögzítésben is. Amíg 1 évig
 kellett egy festményt, nagy szakértelemmel festeni, addig kevés kép
 készült. Amikor pár nap alatt egy rajztehetség nélküli ember is el
 tudott készíteni egy képet, sokkal több kép lett. Amikor a mérnökök
 kitalálták a kisfilmes gépet, boxgépet, full automata gépet,
 automatikus filmbefûzést, automata minilabort még sokkal több kép
 lett. Aztán a mérnökök még tovább növeltét a hatékonyságot, ma már
 egy 50eFt-os gépecskével, egy teljesen outsider, képenként 0
 forintért csinál napi ezer képet és küldi szerteszét a világhálón.
Igen, a lustaság az elõre(?)mozdító erõ!
Attól lesz kényelmesebb az életünk.
De rosszul sül el, mert csak lenne kényelmesebb, ehelyett a
befektetett energiánk ugyanakkora, viszont az autput önt el minket.
Maga alá temet a fogyasztói társadalom, a mobiltelefonok és a szemét.

--
dMT alias Medve




További információk a(z) Foto levelezőlistáról