[Foto] OFF Ausztria es az izzok

Zoltán Imre imre.zn at gmail.com
2007. Már. 9., P, 18:50:47 MET


> viszonyairol. Persze termeszetesen a kiskocsik "uraljak" a piacot,
> de majd' hanyatt estem, hogy 15, kozel 20% az altalam csak mua-
> nyag terepjaronak titulalt formedvenyek eladasi aranya!!! Egy ka-



Én ezeket csak aszfaltjáróknak nevezem. :-) IMHO körülbelül fedi is a
képességeiket...


> Melyik is volt az a terepjaro, amelyiket slaggal lehetett ki-
> mosni? :))) Talan a Defender? (Nem tom, nem ertek hozzajuk.)


Az öreg Land Roverek legendás gépek voltak ám! :-)

Asszem megírtam már nektek -ha nem, akkor másoknak-, hogy egy közeli barátom
hobbivadász -asszem ezt mondják úgy, hogy sportvadász- egy vagy
vadászterület nélküli, vagy apróvadas vadásztársaságban, nemtom. Mindegy,
nagyvadra vadászni el kell menniük más vadásztársaságokhoz, és ott
bérvadászhatnak. Szóval elmentek asszem a Bakonyba, és ott a helyi
vadásztársaság egy emberkéje vezette őket, Lada Nivaval. A fickorol egyfelől
tudni kell, hogy összesen két és fél fajta kocsit ismer el terepjárónak,
úgymint Lada Niva, UAZ, és félig-meddig az öreg Land Rovereket, másfelől meg
azt, hogy útálja a 15 millás és afeletti gnóm magashasúakat, és imádja
szívatni őket -nomeg a kocavadászokat is, persze. Na szóval ennek a fickónak
egyik kedvelt hobbija bevinni a vendégvadászokat a málnásba, ami úgy néz ki,
hogy az erdei út átvezet két fa között, de ezek a fák igen szorosan nőttek
ám egymás mellé, szóval alig-alig van hely közöttük. Ő -mivel rutinból vezet
már- sutty át a két fa között Nivával, utána egyből egy éles bal kanyar,
majd egy kis lejtő, a lejtő alján esőzések után megállt víz és sár, ezen át,
majd túloldalt meredek fal felfelé. Ő ezt lendületből és rutinból
végigviszi, és a túloldal tetején megáll, és vizslatja a mögötte
következőket. Nivaval általában nics baj, követik őt. UAZ-zal szintén. Tán
még az öreg Land Roverek voltak képesek utána menni -Defender?- de aztán
semmi több. :-) A bajok ott kezdődtek, hogy a Grand Cherokee Limited Edition
túl széles, a két fa között is alig-alig fér el, ha pedig ott lassú, akkor
nem lesz elég lendülete átmenni a sáron, de ha mégis, akkor a széles
aszfaltgumik nem képesek felvinni a meredek emelkedőn, és visszacsúszik a
sárba. Ott meg aztán dagonyázhat kedvére. :-) Ugyanez áll a Mecedes, BMW
aszfaltjáróira hatványozottan, valamivel jobbak a Pajerok és Land Cruiserek,
de ők sem végzik ám szebben. :-) Ilyenkor a sárban elakadtak a saját pörgő
motorjaik miatt semmit sem hallanak a röhögésből, de ha felnéznek, ütemes
vállrángást láthatnak a Niva vezetői ülésében. Hiába, legszebb öröm ugye...
:-) Na, ha a fószer elunja, akkor kiszáll a Nivából, és hátramegy, kinyitja
az ajtót, kivesz egy felcsévélt kötelet, egyik végét komótosan a Niva
vonóhorgára akasztja, majd az egészet lazán ledobja a lentieknek, és
kegyesen kihúzza őket. Az a legszebb, ha egy elakad mögötte, akkor szinte
bitos a többi is, mert a sárban nem képesek kikerülni az akadályt, nem
képesek sárban haladni a széles, majdnem tükörsíma aszfaltmintás
gumijaikkal; ha egy lendülettel nem tudnak a sártengeren átkelni, akkor
beleragadnak; aztán meg a hirtelen bal kanyar miatt nem is látják, hogy
előttük valaki már beragadt.

Szóval amivel őt követni lehet, az a Lada Niva, az UAZ, és még öreg (típusú)
Land Rovereknek sikerült (asszem az pont a Defender). A Limited Edition
Grand Cherokee meg többi 15-25 millás vacak meg csak dagonyázik a sárban.
Egyébként nem geci a fickó, állítólag. :-) Csak élvezi ahogy a
státuszszimbólumok egyre jobban elássák magukat a sárban, és az újgazdag
fickókáim feje meg lilul és lilul... :-)

Ugye nincs köztetek újgazdag? :-)

    Imre Zoli
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://www.iit.bme.hu/pipermail/foto/attachments/20070309/71585482/attachment.html>


További információk a(z) Foto levelezőlistáról