[Foto] OFF Ausztria es az izzok
dMT alias Medve
drmoso at prolan.hu
2007. Már. 9., P, 13:16:05 MET
> Ez EU a kozeljovoben vallalta, hogy valahany szazalekkal (10-20% nem
> emlekszem) csokkenti a CO2 kibocsatasat. Ennek kereteben vannak
> kulonbozo akciotervek. Az egyik ezek kozul ez az izzokerdes. A
> hagyomanyos izzok hatasfoka nagyon rossz, rengeteg hoveszteseg van, ezek
> europai viszonylatban jelentos tobblet-energia felhasznalast jelentenek.
> Persze ez egy csepp a tengerben, de nem ez az egyetlen akcio.
Szerintem nagyon-nagyon kicsi csepp.
> Peldaul kozeljovoben varhato, hogy a gepkocsikra vonatkozo adokat
> (sulyado, regisztracios ado) modositjak es a CO2 kibocsatastol fuggoen
> kell tobbet-kevesebbet fizetni...
A közlekedés legalább egy nagyságrenddel több CO2-t termel, mint a
villamosenergiatermelés. (Pl. Mo.-n a villamosenergia felét a CO2
emissziómentesen működő Paks szolgáltatja!) Tehát a közlekedésen
sokkal jobban lehetne sprórolni. Az autók fogyasztása '0-ig nem
érdekelt senkit. Akkor a nagy olajválság után erősen lecsökkent.
Divatba jöttek a kis hangerűrtartalmű, kisfogyasztású autók.
(Audi 100-as, 1300-as motorral! Akkor kezdett terjedni az V. sebesség,
még "overdrive" néven.) Aztán szép lassan az emberrek újra elkezdtek
az erős autók után érdeklődni. Egyre nagyobb az alapmotor, egyre
rövidebbek a végáttételek. A régen álomhatárnak számító 100LE-t ma már
a köpőcsészék is teljesítik. A légellenállást sem csökkentik ma már
mindenáron, inkább hagynak egy arasznyi helyet az ember feje felett.
A közlekedésben nagyon-nagyon sok CO2 emissziót lehetne megspórolni!
Szerintem egyszerűen a sebességkorlátozások szigorúbb betartásával meg
lehetne annyi CO2 emissziót spórolni, mint az energiatakarékos
izzókkal.
--
dMT alias Medve
További információk a(z) Foto levelezőlistáról