Fri, 18 Aug 2006 17:37:53 +0200

"Kelemen Sándor" <rodnas.nemelek@efox.hu>

Re: [Java lista] JDBC

On 8/18/06, javalist@javasite.bme.hu <javalist@javasite.bme.hu> wrote:
> *** Felado: Auth Gábor <auth.gabor@javaforum.hu> ***
>
>  Adott egy adatbázis (Oracle), amelynek ugye vannak táblái, amelynek
> mezői. Hogy lehet JDBC segítségével SELECT nélkül
> meghatározni-lekérdezni, hogy egy táblának milyen mezői vannak, vagy
> ResultMetaData kellene Result nélkül... :)

Lehet az is egy megoldás, hogy az oracle meta adatokat tartalmazó
view-it használod. Ehhez jó kiindulási pont az all_objects view.

A konkrét kérdésre:
select column_name, data_type from all_tab_cols where owner='MYSCHEMA'
and table_name='MYTABLE';

üdv,
S.

ps: Tudom, hogy SELECT nélkül kérdezted, csak az nem tiszta, hogy
egyáltalán nem vagy csak a konkrét táblára nem akarsz SELECT-et
kiadni.