[Java lista] java graphics

Laszlo.Marai at nokia.com Laszlo.Marai at nokia.com
2006. Dec. 7., Cs, 15:19:30 CET

 Hali!

>Az nem nagyon jó megoldás most szerintem, hogy drawRect-el
>rajzoltatok egy fehér négyszöget, mert előfordulhat, hogy
>két alakzatot egyszerre szeretnék forgatni és nincsenek egymás
>mellett és így körülményes még plusszba rajzolgatni. Vagy
>rosszul gondolom?
>Nem igazán látom át ezt az egészet, de kipróbáltam és ha
>belerakok egy paintComponent hívást a forgató metódusba, akkor
>rendesen forog, csak az a baj, hogy nem csak az, amit
>szeretnék, hanem minden ami a rajzlapon van.
>:(

Eloszor is olvass utana, hogy hogy meg a Swingben a rajzolas,
mert valoszinuleg meg latod at a dolgokat:
http://java.sun.com/products/jfc/tsc/articles/painting/index.html

A megoldast leirtak, egy kulon szalbol
idonkent meghivod a komponensed repaint metodusat. Persze elotte
valahogy a komponens tudomasara kell hozni, hogy tovabb kel forgatni
az alakzatokat (a paintComponentet ugyanis a swing is meghivhatja,
pl., ha mozgatod a komponenst - es akkor is forogna a vonalad).

A forgatast (eltolast, nyujtast) egy koordnitata transzformacioval
vegzed el. Ez az egesz Graphics2D objektum koordinata rendszeret
transzformalja. Tehat, ha csinalsz egy rotate hivast, akkor onnantol
kezdve elforgatva fog kirajzolodni. A megoldas nyilvan az, hogy amit
nem akarsz elforgatni azt mondjuk meg a koordinata transzformacio elott
kirajzolod.

  Ba'ly,
    Atleta