[Java lista] Java: absolute beginner ;-)

Zoltan Mozes Zoltan_Mozes at epam.com
2006. Dec. 14., Cs, 15:24:25 CET

Szia

Két dolog:
----------
1)
> Nos, végre valahára eljött az az idő is, hogy nekiülök Java-t tanulni. :-)
> Nosza, ma le is töltöttem a Sun-tól a JDK 1.6.0-t .
Akkor előbb http://www.mindview.net/Books/TIJ/
:) De ezt veheted kötekedésnek is.

2) (ez a fontosabb)
Windoze alatt (is) ugyan a PATH-ban keresi a java-t de nem mindegy hogy a path-ban hol. Úgy értem láttam már olyat hogy pl. vki felrakta a jdk5.0-t és hozzá is adta a PATH-hoz, mégsem értette hogy amikor beírta:
java -version
akkor miért 1.4.2-t írt ki a cucc.
Azért mert a rohadt hossz és összetett PAThjéban előrébb már volt egy könyvtár ahol megtalálható volt a jdk1.4. Erre érdemes figyelni.

3) érdemes inkább system wide definiálni (sajátgép, tulajdonságok, stb, advanced vagy mi, environment (variables) ...) itt álítsd be. INnentől minden azután nyitott shellben élnek a path , java home stb bejegyzések

4) ha nem akarok tönkrezúzni a rendszert pl. több jdk platform is fenn van és nem akarod az egyiket kitüntetni, használj ide-t, mind pl netbeans, eclipse stb. ezekben megadhatod (netbeans-ben a legegyértelműbben) hogy milyen platformmal (ez esetben jdk platform) akarsz dolgozni. Még ha a path-ban és a java_home-ban jdk1.4-re is mutat a cucc (mert mondjuk ez a céges előírás) akkor is konfig nélkül fejleszthetsz 5.0 alá, netbeansben megadod a projektben hogy a platform 5.0, hogy azt hol éred el (platform managerrel bejegyeztetet előtte), és azzal az ant szkripttel dolgozol amit az ide generál neked. mindent beállít tehát.

persze ahogy mondani szokták

"mindenki másképp cisnálja"

<off>
(az 1) kommentemet érdemes nem ehlyből elvetni, sokat tudó nyelv ez, tiszta jól felépített kódot annak ismeretében lehet csak rendesen írni. egy halom design patternt is ismertet. Címéhez hű: thunking in java, magyarul nem the java language for begninerz/experts etc.
olyan design koncepciókat fogsz elsajátítani (pl. inklúzió/wrapper, delegate patternek) amik után nem teszel fel ilyen kérdést mint hogy pl.
ha van egy szülő osztályom adott metódusokkal és származtatok egy gyereket belőle és közben nyilván megváltoztatom a metódusok egy részének műnödését, aközben hogy tudom elérni hogy néhány metódus meg nem kell és ne látsszon a gyerekben?

uff szóval

"thinking in java" (az első szón a hangsúly)

és ez csak a saját tapasztalatom, nyilván van aki helyből kódol aztán inkább refaktorál és eközben még a bug density-je is kisebb mint másoké :)
</off>

Best Regards,
Zoltán Mózes

EPAM Systems
Budapest office, Hungary (GMT+1)

Office phone:        +36 (1) 327-74-XX
Office fax:            +36 (1) 327-74-20
Mobile phone:       +36 (20) XXX-XXX
E-mail:                 Zoltan_Mozes at epam.com

http://www.epam.com

CONFIDENTIALITY CAUTION AND DISCLAIMER
This message is intended only for the use of the individual(s) or entity(ies) to which it is addressed and contains information that is legally privileged and confidential. If you are not the intended recipient, or the person responsible for delivering the message to the intended recipient, you are hereby notified that any dissemination, distribution or copying of this communication is strictly prohibited. All unintended recipients are obliged to delete this message and destroy any printed copies.