[Java lista] Java: absolute beginner

GIMESI_Andras__ifj x.3d.gime at gmail.com
2006. Dec. 14., Cs, 15:02:29 CET

Sziasztok!

Nos, végre valahára eljött az az idő is, hogy nekiülök Java-t tanulni. :-)

Nosza, ma le is töltöttem a Sun-tól a JDK 1.6.0-t (jdk-6-windows-i586.exe).
Ebből talán látható is, hogy Windows-on vagánykodom... :-)

Fel is telepítettem, vele együtt felment persze a JRE 1.6.0 is.
Úgy telepítettem, hogy minden menjen fel a gépre az utolsó bitig, még
a betűtípusok, meg valami hangbank is, szóval tényleg fullminden.

Mikor lefordítanám a HelloVilag.java fájlnevű szuperprodukciót :-)
(javac.exe HelloVilag.java), akkor közli a Win, hogy javac.exe nincs
sehol (a PATH-ban).

Ez még rendben, a javac.exe-'t megtaláltam a "Cé\Pogrom
Filék\Java\jdk1.6.0\bin" mappában.
Ezt hozzápakoljam a PATH-hoz a sajátgép beállításaiban?
Vagy elegendő, ha csak ideiglenesen az adott "CMD ablakban"?
Végülis talán 111...

Na, azonban kísérletező szellem lévén, kreáltam egy olyan batch-ot,
ami elindít egy CMD ablakot, amiben a PATH-hoz hozzáteszi a fenti
útvonalat.
Ebben az ablakban már kiadhatom a javac......... parancsot, mert itt
benne van a PATH-ban.

Meg is tettem.
És nem csinál semmit azon kívűl, hogy 100%-on húz a proci, mindaddig,
amíg ki nem lövöm a TaskMan-ból a javac.exe-t.
Erre mi lehet a gyógymód?

Köszi a segítséget!
(ami persze lehet egy kapocs is valami észbővítő irományra a neten)

Üdv!
Gime.

.