[Java lista] SCJP vizsga

Nyenyec N nyenyec at gmail.com
2007. Aug. 15., Sze, 19:09:34 CEST

Kicsit a mire jó az SCJP témához.

A magam részéről nem szívesen mennék dolgozni olyan céghez, amelyik
azért vesz fel, mert SCJP-m van. Hiszen nagyjából az eszperantó
középfokú szintjéről beszélünk: egy könyvet kell elolvasni és rászánni
k embernapot (k << 10).

Másrészről azzal a fenti véleménnyel is egyetértek, hogy vizsgázóként
van értelme megcsinálni, mert ad némi önbizalmat, illetve addig sem a
Warcraftet játszanak a fejlesztők, amíg készülnek -- "it keeps us off
the streets" ;)

Ezenkívül azoknak lehet jó szerintem, akik mondjuk főmunkaidőben nem
Java-znak, csak mondjuk hobbiból, viszont nehezen tudják ezt
beilleszteni az önéletrajzukba és/vagy be akarnak törni egy számukra
új területre (pl. server side vagy mobil), ahol nincs "igazi"
projekttapasztalatuk.

Aztán persze lehet a végtelenségig filozofálni akár azon is, hogy a
(szakirányú) diploma/PhD mennyire fontos és pontosan mit mond el a
jelöltről, de ez már tényleg messzire vezet. :)

Egyébként régen én is kérdeztem "language trivia"-t az interjúkon, de
azóta már rájöttem, hogy hülyeség, csak arra jó, hogy leromboljuk a
jelölt önbizalmát. :)
http://www.joelonsoftware.com/articles/fog0000000073.html

-- nyenyec