[Java lista] j2ee socket server

bognár attila attila at netalfa.hu
2007. Feb. 1., Cs, 01:17:50 CET

> A tuzfal valoban problema lehet, de amikor az RMI-t kitalaltak, akkor
> meg nem volt minden ugy betuzfalazva, mint most. Mindenesetre
> egyszerubb es kevesebb hibalehetoseggel jar atlyukasztani egy tuzfalat
> az RMI-nek, mint sajat protokollal buveszkedni.

- tűzfal már akkor is létezett, ráadásul biztonsági funkciót is ellátott
(ha ezeket nem is nézzük, a szoftvermérnök egyik erénye a
tervezőképesség :-) )

- egy nagyobb vállalatnál, ahol pl egy hazai telephely is például
Hollandián keresztül lép ki a netre azért megnézném, hogy miként
sikerült ezt véghez venni (ha sikerül is mennyi idő és utánajárás) -
ezenkívül mi van például a felhasználói tűzfalakkal (gondoljuk egy
egyszerű csevegő programra)?

- egy ping funkciót megvalósító alkalmazást nem feltétlenül rmi-vel
célszerű megvalósítani és tűzfalakkal bajlódni (a feladat komplexitása
nem derült ki a leírásból, pusztán egy követelmény, ami könnyen lehet
indokolható)

> (A szoftveresek altal tervezett kommunikacios librarynel pedig csak
> egy rosszabbat ismerek: a hardveresek altal tervezett kommunikacios
> libraryt.)

Szerintem a kettő keverékéből lehet normálisat kigyúrni, aki figyelembe
veszi azt, hogy mire lehet normálisan fejleszteni, de az
infrastruktúrális adottságokkal is számol. Ha ilyen egyveleg nincs is,
akkor a szakterületeknek nem árt kommunikálni, mint például egy
építésznek a gépésszel, különben elég faramuci dolgok derülnek ki az
építés során, aminek általában az a tünete, hogy az építő a haját tépi
és őszül, a pénztárcájából pedig folyik ki a pénz.

A felvetésedet sem értem: attól, hogy Neked nem fekszik a socket-ezés,
másnak pont arra lehet szüksége (mellesleg esetleg a kérdezőnek sem
igazán fekszik, de ütik-vágják, azaz nem sok választása van).
Szerintem az API-ban sem csak azért szerepel, hogy az SSL és RMI libek
tudják használni, mert ez esetben pl. com.sun.socket.BlaBla osztályok
lennének.

üdv,

attila