[Java lista] wicket + tomcat 5.0

Gabor Szokoli szocske at gmail.com
2007. Feb. 8., Cs, 11:17:45 CET

On 2/7/07, Janos Cserep <cserepj at gmail.com> wrote:

> Javasolt olvasnivalok a temahoz:
>
> http://tomcat.apache.org/tomcat-5.0-doc/class-loader-howto.html
>  http://www.javageeks.com/Papers/ClassForName/index.html

Naszoval hogy mindenki ertse:
Adott egy servlet container es egy generikus servlet, ami
parameterkent kapja meg az en betoltendo osztalyom nevet.
Ha a classloader-hierarchiaban fejlebbi classloader tolti be a
servletet mint ahol az en classom van, akkor az nem tudja betolteni az
en classomat, mert azt a classloadert hasznalja ami ot magat
betoltotte:

final Class applicationClass = getClass().getClassLoader().loadClass(
					applicationClassName);

http://svn.apache.org/viewvc/incubator/wicket/trunk/wicket/src/main/java/wicket/protocol/http/ContextParamWebApplicationFactory.java?revision=473918&view=markup

Nem volna-e helyesebb, ha a generikus servlet a
ClassLoader.getSystemClassLoader() altal visszaadott class loaderrel
probalkozna, amint azt a fentebbi masodik ajanlott irodalom javasolja?

Koltoi kerdes inkabb, sokkal valoszinubb hogy meg mindig rosszul ertek
valamit, mint hogy a HelloWorld alkalmazas kifejlesztese kozben ilyen
fundamentalis hibat talaljak egy ilyen nepszeru rendszerben :-)

Szokoli Gabor