[Java lista] exception gond

Laszlo.Marai at nokia.com Laszlo.Marai at nokia.com
2007. Jan. 2., K, 20:10:26 CET

  Hali!

>Azon meggondolásból, hogy akkor is jelenjen meg a mező, csak nem lesz
>rajta formátum megkötés... (Persze logban jelzi a dolgot, csak hát

Es ennek van ertelme? Kicsit varatlan viselkedes a felhasznalo szemszogebol.

>erősen lecsupaszított példát írtam csak a listara. A valodi osztalyban
>ezerszer több dolog van, de a problémám lényegéhez enyi is elég volt :)
>Egyébként meg reális esély sincs az exceptionre, hisz fix formátumot
>használok, ami ha a teszt alatt jó, akkor a továbbiakban ugyan mikor
>váltani ki kivételt?

Famous last words... :) (Mondjuk akkor, amikor valaki mas VM-en,
mas classlibbel futtatja a programot. Mondjuk 8 ev mulva, es mondjuk
a classlib fejlesztoi elbaltaztak a formatum ertelmezeset. Vagy csak
egyszeruen csinaltak egy nem kompatibilis va;toztatast. Vagy kijavitottak
egy hibat, ami miatt elfogadta az egyebkent hibas formatumot, amit
a programodba hard code-oltal. Vagy egyszer megis megvaltoztatod
a programot, es kirakod a formatumot egy config file-ba, amit
valaki majd egyszer elront, ezt meg elfelejted atirni. Stb.)

De egyebkent abban igazad van, hogy ebbol nagy valoszinseggel nem
lesz kivetel, illetve, ha lesz, akkor az program(ozoi)hiba. Ezekre
az esetekre talaltak ki a RuntimeException-t, amit nem kotelezo
ellenorizni (sem elkapni, sem deklaralni). A csunyabbik megoldas
az az, hogy a catch blokkbol dobsz egy RuntimeException-t (aminek
parameterkent atadod az elkapott exception-t). A szebbik az,
hogy deklaralsz egy sajat exception osztalyt, ami a RuntimeException-bol
szarmazik (es illeszkedik a programod exception hierarchiajaba :) )

  Ba'ly,
    Atleta