[Java lista] gui

istvan.ketler at lhsystems.com istvan.ketler at lhsystems.com
2007. Jan. 19., P, 13:18:35 CET

> ciklusban mindig setUp-ot hivok atadva a szint es a sorszamot
> szinez is tehat elvileg mukodik nem ?

Nem. Nem működik. A kód hibás. Elvi hiba is van benne, és megvalósítási hiba is (pl. ha egyszer állítasz egy színt, az összes többi cella azzal a színnel rajzolódik ki, illetve az összes újrarajzolt cellának is az lesz a színe). Mint mondottam volt, a renderer nem a legjobb hely arra, hogy ilyen információt tárolj benne. Renderer ugyanis leginkább egy szokott lenni az egész táblához, és nem tudhatod, hogy pontosan mikor hívják meg. A renderert ugyanis nem Te hívod, hanem a GUI. Így már teljesen értem, hogy miért viselkedik számodra érthetetlen módon a tábla (valami hasonlóra gondoltam egyébként).

Már korábban is javasoltam, olvasd el a témában rendelkezésre álló bőséges irodalom valamelyikét, mondjuk rögtön a Sun-féle tutorial-t. Igggen jól leírja, hogy mit csinál egy renderer, miért pont azt csinálja, és hogyan kell használni.

> csak ha rateszek 1 ablakot / barmit akkor az utolso sor
> szinevel atszinezi az egesz tablat

Ez nem is meglepő, hiszen NEM hívogatod újra a setUp metódust, hanem a JTable fogja ugyanazt a renderert többször alkalmazni az újrarajzolandó cellákra (egymás után meghívogatja a get... metódusát). Következésképpen az utoljára beállított színnel fogja frissíteni az összes újra rajzolt cellát.

Üdv,

Iván