[Java lista] clientAuth

Olaj Péter polaj at iqs.hu
2007. Jan. 22., H, 12:53:09 CET

Sziasztok!

Használta/használja valaki a vjdbc (vjdbc.sourceforge.net) nevű cuccot?
Ez egy JDBC szabvány megvalósítás http-n távoli jdbc kapcsolatokhoz.
Addig rendben van, hogy az adatbázis portját nem kell kinyitni a
tűzfalon, de attól még ugyanúgy jdbc-vel bemehetnek az illetéktelenek.
Ezt szeretném kiküszöbölni https-en használva. A szervlet tomcat alá van
betéve és ha a server.xml Connection elemében a clientAuth-ot false-ra
állítom, akkor működik is https-en, viszont ha true-ra, akkor már
exception-t dob:
SSLHandshakeException: Received fatal alert: bad_certificate
Kulcsot úgy generáltam, hogy
keytool -genkey -keyalg RSA -alias ... -keystore ...
majd ezt betettem a tomcat Connection-be a keystoreFile és keystorePass
beállításával. Elindításkor nem dob hibát, akkor gondolom jó, szóval
szerintem a kliens-el van gond. Bevallom, ezekben az SSL-es dolgokban
még eléggé kezdő vagyok, szóval ha valakinek van tapasztalata és fel
tudna világosítani, annak örülnék...
Pl. a javax.net.ssl.keyStore mellett képbe jött a
javax.net.ssl.trustStore, amit szintén a tomcat-ben is meg lehet adni,
de abba belegabalyodtam, hogy hol, melyiket (esetleg mindkettőt) kell
megadni/beállítani.
Google-t is néztem, több helyen feldobták ugyanezt a problémát
levlistára, de válasz nem volt rá :(

Köszi
Péter