[Java lista] JUM II.

Elek Márton einstand at gmail.com
2007. Júl. 5., Cs, 19:33:01 CEST

Jövő héten szerdán hattól kerül megrendezésre a második Java User
Meetings rendezvény.

Várhatóan az alábbi előadásokkal :

Cserép János: Wicket
Elek Márton: JBI
Filep Szabolcs: Dojo
Karóczkai Krisztián: Axis 1

Helyszín: Sztaki Párhuzamos és elosztotott rendszerek laboratóriuma
(Victor Hugo utca 18-22, alagsor)

Ez lesz a második alkalom, ezért talán nem haszontalan, ha röviden
összefoglalom a gondolataimat az eseményről:

++ Ami előttünk van:

Egy olyan dolog, amit sokszor  Java User Groups-nak hívják, és a
különböző országokban különböző módokon szerveződnek. És olyan
helyeket jelent, ahol Java technológiát használó munkások találkoznak
tapasztalatokat megosztani, előadásokat hallgatni. Valami ilyesmit
szeretnénk mi is. Nekem mostanában eszembe jut néha egy Vision, amit
múltkor egy falusi kocsmába szereztem: egy hétvégi délután ültem be,
és három öreg vitatkozott (a terem három sarkából ordítva), a
disznóölés mikéntjéről, és a disznó tartás buktatóiról. Nagyon
vehemens, és mindenre kiterjedő beszélgetés volt. Persze a témáról
semmit sem tudtam, de mire kijöttem már eléggé képbe kerültem, hogy
hogyan is lehetne nekivágni.

Én személy szerint valami ilyesmire vágyok, egy olyan helyre, ahol
konkrét technikai véleményekről lehet beszélni, vitatkozni és
megosztani a szerzett tapasztalatokat. Javaról természetesen. Ahol
vannak bevezető ismeretterjesztő előadások, de vannak olyanok is, amik
konkrét hardcore Javas megoldásokról beszélnek.

Ezért tartom jónak, hogy a résztvevők tartanak rövidebb előadásokat a
saját tapasztalatikról egy-egy témában. Nyilván van haszna a hosszabb
lélegzetvételű evangelizációs előadásoknak is, és nem is biztos, hogy
az aki elmeséli saját tapasztalatát a technológiáról éppen a
leghozzáértőbb az országban. De ha van az előadása mögött jó pár óra
izzadság és szívás, akkor már többet mond, mint egy lelkes feature
lista valami új termékről.

++ Ami után vagyunk:

Múlt hónapban már sikeresen lezajlott az első találkozó. Körülbelül
20-25 ember lehetett, és 5 előadás volt. Persze voltak hibák is: az
idővel nagyon elcsúsztunk, tanulság, hogy jobban figyelni kell az
előadások időtartamainak betartására, és talán kevesebb de hosszabb
előadást kéne szervezni, mert 15-20 perc kicsit kevés volt kifejteni a
az egyes technológiákat. Meg az is látszott, hogy szeptembertől jobb
lesz pénteki napokon szervezni (még úgy is, hogy az időre jobban
vigyázunk), mert sokan vidékről jöttek fel résztvenni.

És persze voltak profi és kicsit döcögősebb előadások, de talán ebben
is sikerülni fog fejlődni tovább. Én legalább is optimista vagyok,
mert ha más nem is, az látszott, hogy (ha nem is pontosan ugyan olyan
Vision-nal :-), de akadnak azért olyan fejlesztők, akiknek közös
igényük egy ilyen találkozó.

Szóval jövő szerda 6 óra.
m.