[Java lista] jvm memoria hasznalat

Laja laja at freemail.hu
2007. Már. 10., Szo, 12:03:53 CET

Hali!

Kicsit régi már a probléma...

> van arra valamilyen mod, hogy egy java 6 se vm -et rabirjak arra, hogy
> 2GB-nel tobb memoriat hasznaljon?
> -Xmx kapcsolo kb. 1600M-ig engedi emelni a korlatot. Egyaltalan mi az
> oka ennek? Keptelen lenne megcimezni tobb memoriat? Ha igen, akkor ez
> egy eleg eros korlat, nem?

Bár nem írtad a platformot, gondolom XP-ről van szó. A 32 bites XP egy
taszknak max 2GB memóriát ad alapból. Ezt meg lehet változtatni,
mégpedig úgy, hogy a boot partíción van egy rejtett 'boot.ini' állomány.
Ennek a vége valami ilyesmi:

[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional - magyar" /fastdetect /noexecute=optin

Namármost ha beírsz még egy "/3GB" kapcsolót (persze idézőjelek nélkül),
akkor 3GByte memóriát is adhat az XP egy taszknak. Ennél több memóriát
ugyebár maga a 32 bites XP se tud kezelni...
Ha bővebben érdekel, Google biztosan segít.

JVM-el még nem próbáltam, de gondolom ott is működik.

Remélem tudtam segíteni.

Michl Lajos