[Java lista] RMI tuzfal mogul

Muskovics Gábor m..g at freemail.hu
2007. Már. 14., Sze, 11:02:59 CET

Szia!

Az rmiregistry az 1099-es portot használja, a kommunikáció meg a 2000-es
porton történik. A beidézett kódban én is az exportObject-et használom,
ott adom meg a 2000-et. Ez a két port nyitva is van a tűzfalon.
Viszont mások problémáit olvasva, itt a NAT okoz problémát az RMI-nek,
mégpedig a nyilvános IP-jű szerver nem tudja visszahívni a router mögött
lévő klienst, aminek NAT-al van megosztva a net.
Talán az is megoldás lehet, hogy ha ezt a timeout-ot le lehetne venni
közel 0-ra. Mert működik a program, de 5 perc egy távoli matódus
meghívása a szerver-től a kliens felé...
Egyébként a kliens egy applet. Bár szerintem ez most nem lényeges.

--
Muskovics Gábor