[Java lista] RMI tuzfal mogul

Póta Szabolcs pota at irt.vein.hu
2007. Már. 16., P, 12:33:46 CET

Sziasztok!

Bár lehet ez most még inkább be fog zavarni, de azért a Jini-ről se
feledkezzünk meg ha már az RMI-nél tartunk. A Jini 2-ben létezik egy JERI
(Jini Extensible Remote Invocation) réteg, amely kinyitja a standard RMI-t
és szabadon konfigurálhatóvá teszi minden rétegét.

Nem akarok belemenni a részletekbe, de itt meg lehet csinálni azt, hogy az
exporter-nek, amely a kliens stub-ot készíti megadjuk az IP címet és a
portot is. Így a NAT-os kliens megkaphatja a gateway címét, persze ez még
nem megoldás ugyanis emellett szükséges a port forward beállítása is a
gateway-en. Nálam ez működik.

Továbbá a WS témakörhöz kapcsolódóan, mivel a JERI lehetővé teszi a
transzport réteg lecserélését, így ha tetszik SOAP-on is lehet kommunikálni,
anélkül, hogy a Java kliensünk erről tudomást szerezne (ezért mondják, hogy
a Jini protokoll független).

Üdv,
Szabolcs