[Java lista] RMI tuzfal mogul

Póta Szabolcs pota at irt.vein.hu
2007. Már. 16., P, 12:55:49 CET

> Sosem értettem, hogy mi a különbség a Jini és a JXTA között. Elvileg

> mindkettő ilyen ad-hoc hálózatosdit akarnak biztosítani, szervizekkel, nem?

>ĂĽdv

> Zsombor

Igen így van, mind a kettő ezt a célt tűzte ki. De a JAXTA egy p2p rendszer, ami leginkább az entitások sajátos felfedezésében nyilvánul meg, és ha jól tudom egy saját protokollt is definiál. Ezzel szemben a Jini pont hogy protokoll független, és nem más mint egy általános célú eszköztár robosztus, szolgáltatás-orientált elosztott rendszerek felépítésére.

Sokan mondták annó, hogy milyen szép páros lehetne a Jini és a JAXTA, mert ez utóbbi jó a hálózati kommunikáció terén (lásd tűzfalak) míg az előbbi magasabb szinten biztosít renget olyan komponenst, amivel rendkívül dinamikus és hibatűrő rendszereket lehet építeni. Sajnos azóta nem hallottam róla, hogy valaki a kettő házasításával foglalkozott volna. De az valószínűleg a WS világ elvakító tündöklésének is köszönhető...

Szabolcs