[Java lista] Tomcat, Log4J naplózás

István Viczián viczian.istvan at gmail.com
2007. Május. 5., Szo, 22:43:45 CEST

Üdv,

próbálok egy egységes megoldást kitalálni naplózásra, Tomcat
web-konténerrel, Log4J-vel, több web-alkalmazással. Alapvető
elvárásom, hogy fejlesztői gépre és szerverekre is (különböző
környezetekben, de más log szintekkel) ugyanazt a war-t kelljen
telepíteni, tehát kizárt hogy különböző war-jaim vannak, benne
különböző log4j.properties állományaim.
(Szeretném, ha újraindítás nélkül lehessen módosítani, esetleg webes
felületen, valamint a logokat szintén webes felületen tudjam nézni.)
Ebből számomra az a megoldás jött ki, hogy a Tomcat-be állítom be a
Log4J naplózást, és ott adom meg egységesen az összes web-alkalmazásra
a beállításokat. Ahogy itt van:
http://tomcat.apache.org/tomcat-5.5-doc/logging.html (log4j fejezet)

Kérdéseim:
- Ez jó elgondolás, vagy van jobb ötlet?
- Ilyenkor az a bajom, hogyha egy könyvtárat több web-alkalmazásban is
használok (pl. Struts), akkor hogyan tudom meg, hogy a log melyikből
jön, hogyan tudom fájlonként szétválasztani?
- Beállítom a log4j naplózást, de a log könyvtárban az admin,
catalina, host-manager, localhost és manager fájlok mégis létrejönnek,
tehát úgy tűnik, hogy mellette megy a java.util.logging naplózás is.
- Igenám, de ha a saját log4j.properties-emben nem adok meg konzolra
naplózást, akkor a konzol üres lesz, azaz úgy tűnik, hogy a
java.util.logging naplózásból csak a fájlosak mennek.

Valahogy nem értem a kettő viszonyát, valaki tudna segíteni? Lehet
csak Log4J-t használni? Ha igen, hogy kell konfigurálni, hogy azért a
megfelelő fájlok ugyanúgy létrejöjjenek? Ráadásul van itt egy
catalina.out is, rotáció nélkül... A logging.properties számomra
szintén nem értelmezhető valami. Hogy kell ezt szépen felépíteni több
web-alkalmazás esetén, és több környezet esetén, ahol mások a
naplózási követelmények? Ráadásul NetBeans-ben fejlesztek, beépített
Tomcat-tel, ami a home-omba pakol, de ha a log4j-t állítom be, akkor
meg a NetBeans telepítési könyvtárába rakja a fájlokat
(${catalina.home}/logs/ beállítás esetén)...

Üdv,

Viczi