[Java lista] log nezegetes

Janos Cserep cserepj at gmail.com
2007. Május. 22., K, 13:03:16 CEST

> Te tudod mik a kovetelmenyeid, de talan egy rdbms passzolna jobban egy
> ilyen lekerdezeshez, csak ott meg persze a log irasa lesz lassabb.

Ami nekem erre a problemakorre bevalt, az a kovetkezo. Mindig kettevalasztom
a naplozas kerdeset egy audit jellegu logra, es a technikai logra. Amire az
ugyfel kivancsi lehet, az audit logba kerul (adatbazis), nem is a logger
apikon keresztul, hanem az alkalmazas logikajaban definialt modon. Audit
logot nem rotalunk, hanem archivalunk, erre gyakran kulon adminisztracios
felulet van.

A technikai log pedig az, ami a neve: hibakat, exception-oket, debug szint
eseten a program futasat nyomonkovetheto modon rogzito naplofile. Fo szerepe
a hibak utolagos visszakereshetosegenek megteremtese, az uzemeltetes es a
fejlesztok/support aktiv kozremukodesevel.

(egy harmadik lehet a performance log, ami a technikai log egy alesete
tulajdonkeppen - a mai profiling eszkozok korszakaban ritkan van ra szukseg,
de azert sok helyen szeretik alkalmazni ilyen-olyan okokbol).

--------- következõ rész ---------