[Java lista] JSF alapprobléma

Keresztes József jkeresztes at vati.hu
2007. Nov. 7., Sze, 16:39:53 CET

Sziasztok !

Mostanában elkezdtem foglalkozni JavaServer Faces-zel. Össze is dobtam egy mini alkalmazást, és aztán beleütköztem egy alapvető problémába, amire azt hittem hogy bug, de kiderült hogy az 1.1 és az 1.2 is így működik. Egyszerűen nem akarom elhinni hogy ezt így akarták a JSF fejlesztői !

Arról van szó hogy ha egy űrlapot hibásan töltök ki akkor a submit gomb után VÁLTOZATLANUL kéne visszakapnom az űrlapot, és a mezők mellé/alá a hibaüzeneteket.
De ez nem így működik, egyes mezők tartalma felülíródik. A felhasználó miért nem azt kapja vissza amit begépelt ?

A jsp lapon:

<h:inputText value="#{bean.field1}" />
<h:inputText value="#{bean.field2}" required="true" />

A hozzátartozó session-scope bean-ben pedig field1, és field2 típusa is Integer,
és a bean konstruktora töltse fel mindkét mezőt egy nem null értékkel.

Amikor a jsp lap bejön akkor ugye mindkét mezőben látom az értéket. Most kitörlöm mindkét mezőt, lenyomom a submitot, a field2-re jön a hibaüzenet és a field1-be pedig visszatölti a bean-ből egy régi tartalmat. Di miért ? Miért vágja felül a user által megadott (üres) tartalmat ? Itt az alapműködés sérül.
A kérdésemet más fórumon is feltettem, értelmes választ nem kaptam, gondoltam hátha van köztetek aki JSF-fel foglalkozik, ebbe az alapproblémába bele kellett hogy ütközzön.

Üdv, Joe