[Java lista] OLAP

Molnár Miklós timortinj at freemail.hu
2007. Nov. 30., P, 21:35:32 CET

Hali,

Ismer valaki Java alapú open source OLAP eszközt?
...és akkor még tetszett a Mondrian + JPivot kombináció...
Azóta persze már elgondolkodtam, mert a JPivot egy förmedvény.

Azóta se hagy nyugodni a téma.

- Ha jól olvasom az infókat, akkor _kötelező_ architektúrát illetően a
"kliens-server". Azaz jelen esetben a Mondrian a server és a JPivot a
kliens. Elég szoros a kapcsolat közöttük, eléggé testvérek, mégis
hangsúlyozva van sok helyen, hogy a kettő érdemileg függetleníthető
egymástól. A JPivot is tud más adatforrásra csatlakozni, a Mondrianra is
tudnak csatlakozni más kliensek.

- Az emlegetett OLAP4J a Mondrian atyjának Julian Hyde-nek kezdeményezése, ő
koordinál, ha jól értem. Ez nagyon ígéretesnek hangzik első hallásra, sőt a
- talán nem túl távoli - jövő zenéjének tűnik.

- Ha open source cucc kell, akkor egyre világosabb, hogy Mondrialnál nincs
jobb választás, servert illetően. Hogy milyen kliens jó hozzá az egy kérdés:
a command-line text-based clienttől elkezdve azért van pár a neten. Azt most
nem látom van-e MS-s kaliberű csilivilis holmi is köztük.

- Én sqlfan-ként ként igencsak utáltam/utálom az sql-s query-buildereket. Ha
véletlenül MS-Access került a kezem alá, azonnal mentem parancssori
felületre. ;) De ez nem azt jelenti, hogy más nem szeretheti. Az MDX-re is
vannak MDX-builderek. Az persze kérdés, hogy melyiket, mennyi erőfeszítéssel
érdemes megtanulni: de ezt meglehet sose fogom megtudni. :o)

MM

PS: elég jól kiveséztük a témát