[Java lista] OLAP

Molnár Miklós timortinj at freemail.hu
2007. Nov. 30., P, 21:50:56 CET

Hali,

>kellően jó aggregált adatokat tolni alá, hogy a sebességgel se legyen gond.

Itt ugye azonnal adódik a kérdés, hogy milyen adatbázist toltatok alá. A
Mondrian házi-infók arról szólnak, ahogy én ma olvasgattam, hogy míg a
kliens-oldalon igen erősen van mit fejleszteni a közösség szerint is
(összhangban István észrevételével), addig performanciailag akár csodák is
lehetségesek:

http://mondrian.pentaho.org/documentation/performance.php

"I'm surprised that people can run 10m+ row fact tables on Mondrian at all,
without using aggregate tables or materialized views."

>Ha jól rémlik, akkor a lapozás a 2005-ben sincs tisztességesen, hanem
top-pal kell "trükközni".

JDBC-n keresztül már régóta lehet (a szabványkövetelmény miatt muszáj volt
implementálni), más kérdés, hogy erősen hack-szagú lett belül a cucc.
SQL-kulcsszó még a 11g-ben sincs rá, szemben a Pivot-táblával, amire már
lett:

New "pivot" SQL clause
http://www.dba-oracle.com/oracle11g/oracle_11g_new_features.htm

Zárójelben: az én magánvéleményem az, hogy a pivotálás hackelése
általánosan, sql-szinten, azért húzósabb feladat, mint a lapozás, ami persze
sovány érv a lapozni vágyóknak.

MM