[Java lista] timezone probléma

a a netcapa at freemail.hu
2007. Okt. 19., P, 08:40:55 CEST

Sziasztok!
Lenne egy nagy kérdésem.
Van 2 db ugyanolyan IBM szerver elvileg ugyanolyan beállításokkal, Debian linuxal, ugyanazzal a java verzióval (5-ös java). A problémám az, hogy ha a dátumot kiíratom (Date) ugyanazzal a kis 1 soros programmal, akkor az egyik szerveren 1 órával kevesebbet mutat. Ennek az oka, hogy a system-től visszakapott "user.timezone" eltér a két gépen.
A nagy kérdés, hogy miért???
A jón "Europe/Budapest" -et ír ki, a rosszon "GMT +1". Ha simán bejelentkezve a gépekre, nem programból, kérem le, akkor mindkettőn a jót adja vissza, "Europe/Budapest" -et. timezone file-ok jók, localtime megegyezik, rendszer változó nincs beállítva.
Trace -el is futtattam a progit és ezeket vettem észre:

1. Ahol az egyik gépen ../jre/lib/ext/dnsns.jar -t olvassa be, a másik gépen a ../jre/lib/ext/sunjce_provider.jar -t. (ennek lehet hogy semmi köze a problémámhoz :-))

2. Látszik, hogy mindkét gépen elkezd végigmenni a /usr/share/zoneinfo könyvtár tartalmán.
A jó gépen eljut a Europe/Budapest -ig és onnantól nem olvassa tovább a könyvtárat (localtime -ot nem érinti), a rosszon pedig a Europe/Budapest -hez nem jut el, hanem a localtime -ot találja meg és ott hagyja abba a keresést.

A kérdés, miért???? A két gép különbségét kellene megtalálni és ha nem muszály, akkor nem látszat megoldással, mint például az export TZ=Europe/Budapest -  el, kellene megoldani a problémát.
köszi a válaszokat.

"Diszlexiás-e a gyermekem?" – Ingyenes gyorsteszt szülõknek (hálás lesz utána, bármi is az eredmény!) http://www.diszlexiateszt.hu