[Java lista] User dokumentacio

dorothy dorothy66 at freemail.hu
2007. Okt. 26., P, 00:49:25 CEST

Hi,
Ha már docbook - az Oasis (aki ezt gondozza), pár éve megkapta az
IBM-től ajándékba a DITA (Darwin Information Typing Architecture)
projektet is. Ezt az IBM a '90-es évek elején kezdte csinálni a saját
dokumentációihoz és azóta is ezt használja (például ahhoz, amit az
Eclipse help meg az infocenterek megjelenítenek). Én ugyan a
dokumentáció készítést nem próbáltam, de pl. fordítok ilyen fájlokat.

Ez is egy XML-alapú cucc, de a docbook-hoz képest annyiban más, hogy
igazi kis "objektum orientált" darab. Sok picike .dita fájlból meg egy
.ditamap-ból össze lehet rakni egy jó nagy könyvet, darabkák
újrafelhasználhatók (pl. a "Fájl menü" című részt - ha mindig ugyanazt
csinálja - elég egyszer megírni, aztán utána csak be kell emelni a
következő doksiba, vagy ha verzióváltás van, akkor simán le lehet
cserélni csak a megváltozott funkciókat, nem is beszélve a
jognyilatkozatokról meg egyéb állandó sallangokról), konzisztensek (ha
rebranding van, akkor elég egy helyen kicserélni az új névre, és
mindenhol ugyanúgy kerül be a szövegbe), meg ilyenek. Automatikusan
generálja a tartalomjegyzéket, az oldalszámozást, az indexet (asszem még
kereszthivatkozásokat is). Lehet bele rakni css-t meg képeket is.  Van
neki referencia implementációja: DITA Open Toolkit, 1.4-nál tart
(sourceforge-ról letölthető). Ezzel a kis játékkal 9 féle kimenetet
lehet generálni a .dita fájlokból (XHTML, HTML Help, PDF, Eclipse help,
DocBook, Eclipse content, JavaHelp, troff, Word RTF). Mivel nem mai
darab, elég sok háttéranyag van hozzá, mindjárt pl. egy elég részletes
userguide:
http://dita-ot.sourceforge.net/doc/ot-userguide131/xhtml/index.html

Ha valaki rendszeresen csinál pl. user meg admin guide-ot, vagy
telepítési útmutatót, akkor talán érdemes rászánni az időt és kicsit
kiismerni a lelkivilágát... Állítólag minimális xml ismeretekkel már
használható,  van hozzá egy csomó előregyártott séma (ezesetben csak egy
WYSIWYG xml editor kell). A nagy mélységekhez már kell tudni, hogy mi az
a Java, XSLT, Ant, meg ezek hogyan dumcsiznak egymással (ez már csak
akkor kell, ha a saját specializációt meg transzformációkat akarsz írni).

üdv