[Java lista] Elmeleti kerdes: os konstruktorabol feluldefinialtmetodus hivasa

istvan.ketler at lhsystems.com istvan.ketler at lhsystems.com
2008. Ápr. 24., Cs, 12:57:09 CEST

Talán legtöbben azzal tévesztik össze, hogy

"Cannot refer to an instance method while explicitly invoking a constructor":

public MyClass() {
	super(myMethod());
}
public void myMethod() {
	// do something useful
}

Na ez illegális. De ha a myMethod létezik az ősben is, akkor simán meghívhatja a saját konstruktorából, és a "jó", vagyis az overridden fog meghívódni:

public class MyClass {
	public MyClass() {
		myMethod();
	}
	public void myMethod() {
		// do something useful
	}
}
public class MyExtraClass extends MyClass {
	public MyExtraClass() {
		super();
	}
	public void myMethod() {
		// do something even more useful
	}
}

Best Regards,

Ivan

Ivan KETLER
Project Coordinator
NetLine/Plan new GUI

Schedule & Revenue Management
Airline Management Solutions
Lufthansa Systems Hungaria

Hungary, 1123 Budapest, Alkotás u. 53.

Sitz der Gesellschaft / Corporate Headquarters:
Lufthansa Systems Hungaria Kft, Budapest
Fövarosi Birosag 01-09-463417

Geschaeftsfuehrung/ Management Board:
Monika Houck